اعتبار ۱۱۰ میلیاردی پروژه استراتژیک اتصال چابهار به شبکه ریلی

دولت در لایحه بودجه ۹۸ برای اتصال ریلی چابهار به شبکه سراسری راه آهن ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار پیشنهاد داده است.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری تسنیم، بررسی جزئیات لایحه سال 98 حاکی از آن است که دولت برای اتصال چابهار به راه‌آهن سراسری کشور 110 میلیارد تومان پیشنهاد داده است. این میزان اعتبار در مقایسه با رقم اعتبارات ابلاغ شده امسال 35 میلیارد تومان افزایش یافته است.

اعتبار ابلاغ شده این پروژه در سال جاری 75 میلیارد تومان و عملکرد آن در سال گذشته 289 میلیارد و 457 میلیون تومان بوده است.

بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه این پروژه استراتژیک برای سال‌های بعد به 4 هزار و 695 میلیارد تومان و در مجموع اتمام آن 5 هزار و 632 میلیارد و 649 میلیون تومان منابع مالی نیاز دارد.

اتصال چابهار به شبکه سراسری راه‌آهن اهمیت بسیار بالایی برای بهبود شاخص‌های اقتصادی شرق کشور دارد. طی سال‌های گذشته برای ارتقای ظرفیت‌های اقتصادی این منطقه محروم، توسعه زیرساخت‌های بندر چابهار برای تسهیل در جابجایی بار وارداتی و صادراتی اقداماتی انجام شده که می‌توان به امضای قرارداد با هندی‌ها در این راستا اشاره کرد. یکی از ضعف‌های کنونی چابهار عدم اتصال به شبکه ریلی است که در صورت رفع آن این بندر به یک هاب ترانزیت تبدیل شده و می‌توان نقش به سزایی در توسعه زیرساخت‌های این منطقه ایفا کند.

کشور افغانستان به دلیل عدم دسترسی به آبهای آزاد و در اختیار داشتن منابع عظیم معدنی و کشاورزی اشتیاق فراوانی برای استفاده از بندر چابهار برای صادرات کالای خود به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج‌فارس دارد.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.