مدیرعامل سازمان منطقه ازاد ماکو خبر داد:

اجرای طرح جامع مدیریت پسماند در ماکو

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو از سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در راستای مدیریت پسماند این منطقه خبر داد.

به گزارش فرینا، غلامرضا سلیمانی در نشست هماهنگی اجرای طرح جامع مدیریت پسماند منطقه آزاد ماکو که با حضور فرمانداران: شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای ماکو، شوط، پلدشت، بازرگان و مرگنلر برگزار شد؛ با اشاره به اهمیت اجرای درست این طرح با همکاری تمامی دستگاه های ذی ربط گفت: مطالعات تلفیق طرح های پسماند شهرستان ها انجام شده است و برای طرح جامع مدیریت پسماند در سطح منطقه آزاد ماکو همه دستگاه ها و مسولین ذی ربط همکاری کنند.

وی گفت: از آنجا که مطالعات طرح جامع مدیریت پسماند با رویکرد طراحی مفهومی سیستم مدیریت پسماند تهیه شده بود؛ این مطالعات با رویکرد جامع نگر برای فراهم آوردن زمینه لازم جهت اجرای طرح تفضیلی مدیریت پسماندهای عادی در منطقه آزاد ماکو انجام شد.

سلیمانی هدف از اجرای این طرح را بهره برداری از مزایای مدیریت کل نگر و کاهش هزینه های مدیریت پسماند در سطح منطقه عنوان کرد و اظهارداشت: بهره گیری از امکانات شهرستان ها برای ارتقای کیفیت زندگی: یکپارچکی در رویکرد مدیریت پسماند در سطح منطق و کاهش آلودگی های زیست محیطی به واسطه انتخاب بهترین گزینه برای مدیریت پسماند از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

وی گفت: مطالعات کمی و کیفی و سیمای طرح؛ اجرا شده و طرح مصوب گردیده لذا برای اجرا باید با همت بیشتر اقدام کنیم.

سلیمانی با اشاره به اینکه روزانه ۱۴۶ تن در شهرستان های ماکو؛ شوط و پلدشت پسماند عادی تولید می شود اضافه کرد: علاوه بر این روزانه ۶۹ تن نخاله ساختمانی و سالانه نزدیک ۸ هزارتن پسماند کشاورزی  نیز در این سه شهرستان بوجود می آید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: برای اجرای این طرح سرمایه گذار بخش خصوصی با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان جهت احداث کارخانه کمپوست تصفیه خانه و سایت دفن بهداشتی زباله اقدام  می کند.

وی با اشاره به اینکه سازمان منطقه آزاد ماکو ۱۰ هکتار زمین به همین منظور واگذار می کند افزود: مقرر شد این سازمان نسبت به احداث جاده دسترسی سایت جدیدپسماند منطقه اقدام و مجوزهای زیست محیطی را صادر کند.

شایان ذکر است: در این نشست مقرر شد سازمان منطقه آزاد ماکو پیرو هماهنگی و مذاکره با استانداری و دستگاه های اجرایی ذی ربط  پیگیر تشکیل سازمان مدیریت پسماند منطقه آزاد شود.

همچنین مقرر شد:‌شهرداری ها سایت های فعلی پسماندهای شهرهای خود را ساماندهی کنند همچنین شهرداری ها در سطح منطقه؛  چهار ایستگاه انتقال زباله جهت انتقال به سایت اصلی احداث می کنند.

برچسب ها : منطقه آزاد ماکو
خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.