تبدیل قشم به پایلوت گردشگری کشور

معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری گفت: ظرفیت های طبیعی قشم فرصتی برای تبدیل این جزیره به پایلوت گردشگری ایران است.

به گزارش فرینا، علی اصغر مونسان در حاشیه افتتاح دومین نمایشگاه گردشگری، هتلداری و صنایع دستی در سالن نمایشگاه های بین المللی قشم افزود: غار نمکدان، جنگل دریایی حرا، دره و تنگه چاهکوه، دره ستاره ها، خلیج دلفین ها و دهها ظرفیت طبیعی دیگر بخشی از امتیازات قشم برای تبدیل شدن به پایلوت گردشگری کشور است.
مونسان گفت: جنوب کشور به دلیل دارا بودن نوار ساحلی زیبا و دریای جذاب، موقعیت مناسبی برای فعالیت های گردشگری است به طوری که از ظرفیت های جزایر جنوبی ایران می توان در کنار ارز آوری در زمینه ایجاد اشتغال پایدار برای نیروهای توانمند هم استفاده کرد.
معاون رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت لزوم تدوین تقویم رویدادهای جزیره قشم و معرفی ظرفیت های فراوان گردشگری از طریق تبلیغات گسترده، افزود: معرفی جزیره قشم تنها به عنوان یک جزیره تجاری و صنعتی با توجه به زیبایی های طبیعی خلق شده در جای جای آن، دور از انصاف است.
وی گفت: سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری آماده حمایت از طرح های گردشگری و صنایع دستی در نقاط مختلف ایران از جمله جزیره زیبای قشم با ارائه تسهیلات ارزان قیمت است.
مونسان در ادامه سخنان خود از رشد ۵۸ درصدی ورود گردشگران خارجی به کشور در ۸ ماه گذشته خبر داد و افزود: ورود چهار میلیون و 700 هزار گردشگر خارجی از نقاط مختلف جهان اعم از اروپا، آمریکا، آفریقا و آسیا به ایران نشان از ظرفیت های ارزشمند این صنعت در جای جای کشورمان دارد.
وی از ساخت 33 هتل چهار و پنج ستاره در دوره دولت تدبیر و امید به عنوان مهمترین زیرساخت جذب گردشگر خارجی نام برد و افزود: هم اینک تعداد هتل های 4 و 5 ستاره کشور به 158 مورد رسیده و تا سال 1400 این اماکن به 220 مورد افزایش می یابد.
به گفته معاون رئیس جمهور، 400 طرح از ابتدای دولت تدبیر و امید در حوزه گردشگری کشور به بهره برداری رسیده و یک هزار و 900 طرح هم با یک میلیون و 200 هزار میلیارد ریال اعتبار هم اینک در سطح کشور در حال اجراست.
اجرای تمهیداتی همانند صدور ویزای بدون مهر، ویزای الکترونیکی، گردشگری بدون ویزا، تغییرات ایجاد شده در نرخ ارز هم از موضوعاتی بود که رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از آن ها به عنوان عوامل مهم در رشد صنعت گردشگری ایران نام برد.
وی از ایران به عنوان یکی از 10 کشور برتر دنیا در صنعت گردشگری یاد کرد و افزود: مواهب طبیعی، آثار تاریخی، آداب و رسوم و فرهنگ اقوام مختلف کشورمان بخشی از مزیت های صنعت گردشگری ایران محسوب می شوند.
مونسان یاد آور شد: گردشگری اقتصاد سوم جهان است و با ثبت یک میلیارد و 400 میلیون گردشگر در یک سال به روند رو به رشد خود ادامه می دهد.
وی از درونزایی، سرمایه گذاری حداقلی و تحریم ناپذیر بودن به عنوان سه مزیت حوزه گردشگری کشور نام برد که با کمترین سرمایه می توان در اسرع وقت با ایجاد اشتغال نسبت به کسب درآمد از این صنعت، اقدام کرد.
بنا به این گزارش، دومین نمایشگاه ملی گردشگری، هتلداری و صنایع دستی در منطقه آزاد قشم با حضور فعالان این صنعت از 13 استان و مناطق آزاد کشور از 10 تا 14 دی ماه به مدت 5 روز در محل سالن نمایشگاه های بین المللی قشم دایر است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو