گردشگری، چابک ترین، کم هزینه ترین و اشتغالزا ترین صنعت اقتصادی است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت:گردشگری، چابک ترین، کم هزینه ترین و اشتغالزا ترین صنعت اقتصادی است .

به گزارش فرینا، حمیدرضا مومنی در آئین افتتاح دومین نمایشگاه ملی گردشگری، هتلداری و صنایع دستی در سالن نمایشگاه های بین المللی قشم افزود: گردشگری، چابک ترین، کم هزینه ترین و اشتغالزا ترین صنعت اقتصادی است که می توان از آن در تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده کرد.
مومنی گفت: صنعت گردشگری توان همپایی و همیاری با سایر بخش های  اقتصادی کشور را دارد و سازمان منطقه آزاد قشم از طرح های مهم این صنعت در جزیره با معرفی برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت، کمک می کند.
وی به سیاست کاهش هزینه های سفر به قشم و اقدامات انجام شده برای ارتقا  کیفیت و استانداردسازی مراکز گردشگری و اقامتی در این منطقه اشاره کرد و افزود: این اقدامات با هدف تبدیل مسافر به گردشگر و توسعه پایدار در این جزیره زیبا  در حال اجرا است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از آموزش و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای خدمات دهی به گردشگران به عنوان بخش دیگری از سیاست های این سازمان با هدف وارد کردن صنعت گردشگری به چرخه تامین مالی کشور یاد کرد و گفت: فعالان صنعت گردشگری قشم در دوره دولت تدبیر و امید با بهره از دوره های آموزش زبان خارجی موفق به افزایش سهم جذب توریست شده اند.
مومنی ایجاد کاشانه های میهمان در روستاهای هدف گردشگری را فرصتی برای ارتقای سطح گردشگری قشم برشمرد و تاکید کرد: ارتباط مستقیم فعالان این خانه ها با گردشگران خارجی از طریق فناوری های نوین توانسته به رونق گردشگری جزیره و افزایش درآمدهای جوامع محلی کمک کند.
به گفته وی، با توجه به موهبت های الهی موجود در جای جای ایران اسلامی از جمله ظرفیت های ارزشمند گردشگری جزیره قشم، در یک برنامه میان مدت و با استفاده از این مزیت ها و توان بخش خصوصی، می توان اتکا اقتصاد کشور از  نفت را به مسیر اقتصاد گردشگری هدایت کرد.
دومین نمایشگاه ملی گردشگری، هتلداری و صنایع دستی در قشم که با حضور علی اصغرمونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور شامگاه دوشنبه افتتاح شد تا 14 دی ماه در سالن نمایشگاه های بین المللی قشم ادامه دارد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو