نخستین پیوند موفق بافت چشم در منطقه آزاد قشم / ایجاد مرکز توریسم سلامت در جزیره

جراح و فوق تخصص پیوند قرنیه چشم گفت: عمل پیوند قرنیه چشم یک بانوی 60 ساله قشمی برای نخستین بار در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) در منطقه آزاد قشم با موفقیت انجام شد.

به گزارش فرینا، حبیب جعفری در جمع خبرنگاران افزود: عمل پیوند قرنیه چشم با توجه به اهمیت بالای آن و نبود زیرساخت های مورد نیاز در شهرستان های کشور به طور معمول در تهران و مراکز استان های انجام می شود اما قشم با داشتن امکانات خوب بیمارستانی و فرودگاه بین المللی از شرایط ویژه برای انجام عمل پیوند قرنیه برخوردار است.
وی با اعلام اینکه قرنیه چشم این بانوی قشمی حدود 45 سال پیش به دلیل بیماری سُرخک کدر شده بود، افزود: خوشبختانه بافت چشم یک جوان 30 ساله از سوی بانک چشم کشور به طور مستقیم و در اسرع وقت به این جزیره ارسال شد و این عمل با حدود 75 دقیقه زمان با موفقیت به اتمام رسید.
دکتر جعفری فوق تخصص پیوند قرنیه چشم با اشاره به موفقیت مرحله نخست این عمل، اظهار کرد: نتیجه مرحله دوم این عمل (پذیرش بافت چشم از سوی بیمار) هم با داروهای تجویز شده تا چند ماه آینده مشخص می شود.
* ایجاد مرکز توریسم سلامت در جزیره
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم هم از برنامه ریزی برای ایجاد مرکز توریسم سلامت در بخش پیوند بافت چشم در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم خبر داد.
دکتر حمید رضا بهزادی با تقدیر از تیم پزشکی نخستین عمل قرنیه چشم روی یک بانوی قشمی، افزود: بیمارستان مجهز پیامبر اعظم (ص) که از سوی سازمان منطقه آزاد قشم ساخته شده است فرصتی برای ارائه خدمات مختلف پزشکی در این جزیره محسوب می شود.
وی از زیرساخت مهم فرودگاهی در این منطقه و حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص در بخش های مختلف بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم به عنوان دو فاکتور مهم برای انجام عمل هایی همچون قرنیه چشم نام برد و گفت: ایجاد مرکز توریسم سلامت در قشم با محوریت درمان بیماری های چشمی نقش مهمی در ارائه خدمات به بیماران داخلی و بیماران کشورهای حاشیه خلیج فارس با توجه به نزدیکی فرهنگی و فاصله مسافتی خواهد داشت.
بنا به این گزارش، برای نخستین بار عمل پیوند قرنیه چشم خارج از مراکز استان ها با موافقت رئیس بانک چشم جمهوری اسلامی ایران برای انتقال بافت چشم به جزیره قشم، با همکاری صمیمانه ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان، معاونت درمان این استان، ریاست شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم و ریاست بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم توسط تیم فوق تخصص پیوند قرنیه در این منطقه آزاد با موفقیت انجام شد.

برچسب ها : قشم
خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.