بهره‌برداری از اسکله رو-رو ریلی بندر امیرآباد در آینده نزدیک

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد  از بهره برداری از اسکله رو ـ رو ریلی در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش فرینا، طی 10 سال گذشته اغلب مدیران بندر امیرآباد خبر از بهره برداری از اسکله رو -رو ریلی دادند اما متاسفانه این اتفاق مهم در این بندر استراتژیک رخ نداد.
سیاوش رضوانی  مدیر کنونی بندر امیرآباد که در پاییز گذشته در جمع خبرنگاران رسانه های از اسکله رو ـ رو ریلی در آینده ای نزدیک خبر داده بود، این نوید را در نشست دو روزه معاونین دریایی بنادر کل کشور تکرار کرد.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد از اسکله رو ـ رو ریلی بندرامیرآباد به عنوان یگانه اسکله ریلی کشور یاد کرد و افزود: با افتتاح این اسکله، میزان بهره برداری از شبکه ریلی افزایش می یابد و کاهش هزینه ها و افزایش میزان صادرات کالا از قبیل میوه، مرکبات، لبنیات، صیفی جات و پروتئین را در پی دارد.
رضوانی با اشاره به اینکه میزان تخلیه و بارگیری در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 18 درصدی برخوردار بوده است، ظرفیت کنونی سیلوهای نگهداری غلات، مخازن روغن خوراکی و مواد نفتی این بندر را در مجموع 272 هزار تن اعلام کرد.
وی منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد را بندر اولین ها در شمال کشور دانست و گفت: سهم 61 درصدی تخلیه و بارگیری، سهم 60 درصدی صادرات کالا و سهم 71 درصدی تخلیه غلات در بنادر تجاری کشور موجب شد تا بندر امیرآباد پرچم اقتصاد شمال کشور را برافراشته نگاه دارد.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با تاکید براینکه بندرامیرآباد تنها بندر نسل سوم کشور است، خاطرنشان کرد: میزان سرمایه گذاری انجام شده در این بندر 12 هزار و 479 میلیارد ریال است که از این مقدار 5 هزار و 800 میلیارد ریال پروژه های در حال ساخت و 6 هزار و 679 میلیارد ریال دیگر پروژه هایی هستند که به بهره برداری رسیدند.
رضوانی اضافه کرد: بندر امیرآباد به عنوان پایلوت پرداخت اینترنتی صورتحساب ها در بنادر کشور است و برای اولین بار در سطح بنادر، گردش و تایید صورت وضعیت پیمانکاران به صورت الکترونیکی در این بندر صادر می شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو