وزیر اقتصاد در هشتاد و یکمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اعلام کرد:

تشکیل کمیته‌ای برای اصلاح بخشنامه رفع تعهد ارزی

وزیر امور اقتصادی و دارایی در هشتاد و یکمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی از تشکیل کمیته‌ای برای اصلاح بخشنامه رفع تعهد ارزی خبر داد و گفت: بخش‌خصوصی ریشه‌دار، اقتصاد را به دست بگیرد. 

به گزارش فرینا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، فرهاد دژپسند در این جلسه که با حضور نمایندگان اتاق بازرگانی، بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، با انتقاد جدی از صدور بخشنامه های مکرر در خصوص ارز صادراتی، افزود: بی ثباتی مقررات به فضای کسب و کار آسیب جدی زده است.

دژپسند گفت: امروز، بخش خصوصی، بویژه صاحبان برند، جزو افتخارهای کشور هستند و باید به وسط میدان بیایند و به دولت بگویند تا ما هستیم، دولت نیازی به ورود ندارد و ما خودمان مدیریت می کنیم.

وی با بیان اینکه در دولت نسبت به بخش خصوصی بدبینی وجود ندارد، افزود: در نگاه و زبان دولت و رئیس جمهوری، رنگ و لعاب نگرانی نسبت به بخش خصوصی نیست و دولتمردان از موفقیت و رشد بخش خصوصی خوشحالند و از آن استقبال می کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بخش خصوصی هم در بیشینه سازی سود خودش و هم با توجه به تجربه های کاربردی فعالان اقتصادی و تجار، بهترین موقعیت را در کمک به اقتصاد کشور دارد.

دژپسند با اشاره به آمار گمرک مربوط به صادرات و واردات کشور، اظهار داشت: با توجه به اینکه 85 درصد واردات کشور را کالاهای سرمایه ‌ای تشکیل می‌دهد، کاهش واردات را مناسب ندانست و گفت: در شرایط تحریم، هدف اصلی از پا درآوردن ایران است که باید مانع از آن شد.

وی تاکید کرد:  ما اعتقاد داریم صادرات کار راحتی نیست اما برای اداره مملکت به ارز نیاز هست.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین با اشاره به صادرات 33میلیارد دلاری کالاهای غیر نفتی از فروردین امسال تا پایان آبان ماه سالجاری، گفت: از این مقدار  25.2 درصد ارز به چرخه تجارت برگشته است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه تولید کنندگان و صادرکنندگان باید فواید فعالیت های خود را در جامعه ببینند، افزود: افزایش میزان صادرات یعنی ارتقای سهم ایران در بازار جهانی و این جزو افتخارات کشور محسوب می شود.

دژپسند تاکید کرد: صادرات به دلیل اینکه منابع جدید برای سرمایه گذاری به کشور می آورد، موتور رشد اقتصادی کشور است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.