توسعه زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی بانه پیشرفت خوبی دارد

فرماندار شهرستان مرزی بانه گفت: عملیات اجرایی پروژه زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی بانه پیشرفت خوبی دارد اما شرایط نامناسب و نامساعد جوی باعث تاخیر در بهره برداری به موقع از این پروژه است. 

مبه گزارش فرینا، محمد فلاحی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح منطقه ویژه اقتصادی بانه قرار بود پایان آذر امسال به بهره برداری برسد اما شرایط نامناسب جوی منطقه موجب تاخیر در تکمیل این طرح ملی شده است.
فلاحی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی بانه در زمان راه اندازی نقش مهمی در تبادل کالا، افزایش صادرات و واردات و رونق اقتصادی و تولید منطقه دارد، افزود: امکانات زیربنایی از جمله برق، آب و گاز به منطقه ویژه رسیده و شرکت های پیمانکار مشغول آسفالت محوطه هستند که به دلیل بارش برف و باران عملیات اجرایی با تاخیر مواجه شد.
وی اضافه کرد: تعدادی از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بانه اقدام کرده اند که با بهره برداری از پروژه، طرح های سرمایه گذاری نیز اجرایی می شود.
فرماندار شهرستان مرزی بانه یادآور شد: با توجه به اینکه برای آسفالت محوطه باید زمین خشک باشند آسفالت محوطه تا پایان فصل بارندگی عملا امکان پذیر نیست.
به گزارش ایرنا، منطقه ویژه اقتصادی بانه نخستین منطقه ویژه اقتصادی غرب کشور است که ایده احداث آن در سال 72 مطرح و در سال 89 در دولت دهم به تصویب رسید ولی عملیات اجرایی آن با تاخیری هفت ساله در سال 94 آغاز شد.
عملیات اجرایی این طرح با اعتبار 360 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی، درآمد شهرک های صنعتی، اعتبارات ملی سازمان صنایع ملی، سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی تامین شده است.
منطقه ویژه اقتصادی بانه به مساحت 85 هکتار در زمینی به مساحت 102 هکتار در اراضی ملی روستای ولی آباد بانه در مسیر جاده سیرانبند در حال احداث است که به سه فاز تقسیم بندی شده که فاز نخست آن 35 هکتار است.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو