تدوین 239 برنامه عملیاتی برای توسعه منطقه آزاد ماکو / راه‌اندازی پروازهای خارجی تا پایان امسال

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ت ماکو بر لزوم پیاده‌سازی طرح توسعه ماکو به عنوان نقشه راه سیاست‌های دولت تدبیر و امید در منطقه آزاد ماکو تاکید کرد.  

به گزارش فرینا و به نقل از خبرگزاری فارس، غلامرضا سلیمانی در دیدار با فرمانداران شهرستان‌های ماکو، شوط و پلدشت گفت: رویکرد مشترک پیاده سازی طرح توسعه منطقه آزاد ماکو در شهرستان‌های زیرمجموعه با هدف برنامه‌ریزی موثر و کاربردی‌تر در جهت تحقق سیاست‌های دولت در منطقه آزاد تقویت می‌شود.
سلیمانی با اشاره به اینکه برای توسعه منطقه مسؤولان دولتی یک هدف واحد را دنبال می کنند، افزود: تمام مسؤولان شهرستان با هدف بالا بردن رضایت مردم فعالیت می‌کنند و در کنار برنامه‌های کلان خدماتی، به مسائل و امور جاری مردم نیز توجه ویژه‌ای دارند.
وی با اشاره به اینکه برای توسعه این منطقه تعداد ۱۸ راهبرد، ۴۱ هدف عملیاتی و ۲۳۹ برنامه عملیاتی تدوین شده است، افزود: تا شهریور ماه سال آتی تمامی پروژه‌های عمرانی نیمه تمام منطقه به اتمام می‌رسند و تا پایان سال جاری نیز بهره‌برداری از بخش عمده‌ای از پروژه‌ها نیز آغاز می‌شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اذعان به اینکه این سازمان را با ده‌ها میلیارد تومان بدهی تحویل گرفته اما اکنون تمام بدهی‌ها پرداخت شده است، افزود: با تلاش‌های همکاران سازمان، برنامه‌های توسعه‌ای با الگوهای علمی و کارشناسی ریل گذاری شده و با وجود کاهش درآمدهای سازمان، با راهکارهای علمی برای این سازمان درآمدزایی شده است.
سلیمانی بهره‌برداری از مجتمع خدماتی حمل و نقل آناوطن تا اردیبهشت ماه سال آینده، تکمیل زنجیره لجستیک، احداث سردخانه بخش خصوصی، احداث آزاد‌راه با مشارکت ۶۵ درصدی بخش خصوصی و ۳۵ درصدی دولت را از جمله برنامه‌های توسعه‌ای برشمرد و افزود:‌ مطالعات راه آهن نیز در حال انجام بوده و مرز هوایی تا پایان سال با برقراری پروازهای خارجی و پروازهای روزانه داخلی راه اندازی می‌شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو ادامه داد: ترانزیت دام زنده به صورت هوایی و زمینی از بندر ترابزون ترکیه بزودی آغاز می‌شود و پیش‌بینی شده ۲۵ درصد واردات نهاده‌های دام کشور از مرز بازرگان صورت گیرد.

تمهیدات ویژه سازمان منطقه آزاد ماکو به گردشگران

سلیمانی به تمهیدات منطقه آزاد ماکو برای گردشگران نیز اشاره کرد و گفت: تخفیفات ویژه برای هزینه بلیط هواپیما برای گردشگران به منطقه در نظر گرفته شده و مقدمات گردشگری ترکیبی با ترکیه انجام شده است.
وی به اجرای ده‌ها پروژه کشاورزی در شهرستان پلدشت اشاره کرد و افزود: بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های بخش خصوصی در شهرستان پلدشت انجام می‌شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو خاطرنشان کرد: بزودی گزارشی از اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های پیش‌رو را به صورت مشروح در اختیار رسانه‌ها و مردم عزیز قرار می‌دهیم.

طرح جامع توسعه ماکو مهمترین نقشه راه در مسیر توسعه

فرماندار جدید ماکو نیز در این دیدار به پیمان برادری بین فرمانداری و سازمان منطقه آزاد ماکو اشاره کرد و گفت:‌ فرمانداری‌ها و سازمان منطقه آزاد به عنوان نهادهای اجرایی به عنوان دو بال قدرتمند دولت تدبیر و امید در این منطقه هستند.
حسین عباسی با اعلام اینکه برای حل مشکلات مردم در کنار سازمان منطقه آزاد ماکو هستیم، افزود: طرح جامع توسعه ماکو به عنوان مهمترین نقشه راه می‌تواند این منطقه را در مسیر توسعه پایدار به جایگاه حقیقی خود برساند.
آمادگی برای حل مسائل و مشکلات سرمایه‌گذاران
فرماندار جدید پلدشت نیز چشم انداز توسعه منطقه را بسیار کارشناسی شده و علمی توصیف کرد و گفت: برای تحقق برنامه‌ها و رویکردهای سازمان منطقه آزاد ماکو از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.
مهران صفری از آمادگی فرمانداری و مجموعه ادارات پلدشت برای حل مشکلات و مسایل سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع منطقه خبر داد.
فرماندار شهرستان شوط نیز این شهرستان را مستعد برای جذب سرمایه‌گذاران دانست و گفت: شهرک صنعتی این شهرستان آماده است و ما برای جذب سرمایه‌گذاران و حمایت از آنان تمام تلاشمان را می کنیم.
حسن عبداللهی از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو بخاطر تدوین طرح‌های کارشناسی با الگوهای علمی و دانشگاهی برای توسعه منطقه تشکر کرد و گفت: ما نیز برادرانه در کنار خادمین نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم.
گفتنی است؛ منطقه آزاد ماکو در شمال‌غرب کشور و مساحتی بالغ بر 500 هزار هکتار به عنوان هفتمین منطقه آزاد تجاری و اقتصادی کشور و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیا از نظر وسعت، با برخورداری از ظرفیت‌های اقتصادی قابل توجه و امکانات زیر بنایی مناسب و حاکمیت مجموعه‌ای از قوانین و مقررات ویژه حمایتی، فرصت‌های قابل توجهی را پیش‌روی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی فراهم کرده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو