افزایش صادرات 54 درصدی کالا از مرز دوغارون از ابتدای سالجاری

مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: در 9 ماه ابتدایی سال جاری صادرات کالا به کشور افغانستان از منطقه ویژه اقتصادی دوغارون نسبت به مدت مشابه سال گذشته در وزن 54 درصد و در ارزش دلاری 180 درصد افزایش داشته است.

به گزارش فرینا، سید حسین آقایی افزود: راه‌اندازی فرصت‌های شغلی جدید و ارتقای سطح اشتغال منطقه، پیگیری سیاست‌های توسعه منطقه‌ای، احداث قطب‌های اقتصادی و صنعتی و ایجاد محیط امن برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی از مهمترین اهداف تشکیل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون است.
آقایی گفت: موقعیت ممتاز این منطقه در همجواری با ولایت هرات که قطب اصلی اقتصاد کشور افغانستان است، محیطی امن را برای فعالیت‌های تولیدی، بازرگانی و خدماتی فراهم نموده است.
وی افزود: در حال حاضر عمده درآمد مردم تایباد از طریق کشاورزی می‌باشد که متاسفانه به دلیل خشکسالی‌های پی در پی رونق چندانی ندارد و منطقه ویژه اقتصادی دوغارون تلاش کرده در راستای اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال برای جوانان بومی شهرستان گام‌های موثری بردارد.
مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون ادامه داد: در فاز اول منطقه ویژه اقتصادی دوغارون یک واحد کارخانه فرآوری برنج، کارخانه روغن کشی کنجد و شرکت پخش گاز مایع فرگاز با بهره‌گیری از نیروهای بومی در حال فعالیت است.
آقایی با بیان اینکه در 9 ماه ابتدایی سال جاری صادرات کالا به کشور افغانستان از منطقه ویژه اقتصادی دوغارون نسبت به مدت مشابه سال گذشته در وزن 54 درصد و در ارزش دلاری 180 درصد افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: آهن‌آلات، مصالح ساختمانی، قیر، سوخت، مواد غذایی و MDF از مهمترین کالاهای صادراتی به کشور افغانستان از منطقه ویژه اقتصادی دوغارون می‌باشد.
وی با تاکید بر رضایتمندی رانندگان و تجار فعال در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، گفت: با همکاری مرزبانی، گذرنامه و گمرک دوغارون تدبیری انجام شده که روزهای جمعه و ایام تعطیل نیز در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون خدمات لازم به رانندگان ارائه شود و امیدواریم این اقدامات رضایتمندی تجار و صاحبان کالا را به همراه داشته باشد.
مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون تصریح کرد: در آینده نزدیک و با همکاری نهادهای حاکمیتی در مرز دوغارون و تسریع در روند ورود و خروج کامیون‌های افغانستانی، مدت زمان توقف به حداقل کاهش یافته و از ترافیک و ازدحام کامیون‌ها در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون جلوگیری خواهد شد.
شهرستان تایباد در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.