اختصاص ۱۸۰۰ میلیارد ریال به پروژه‌های مسئولیت اجتماعی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی از اختصاص ۱۸۰۰ میلیارد ریال برای اجرای پروژه‌های مسئولیت اجتماعی در یک برنامه چهارساله در منطقه خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرنگار شانا، سید امید شهیدی‌نیا در نشست هم‌اندیشی مدیران عامل پتروشیمی‌های منطقه ماهشهر که با حضور بهزاد محمدی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی برگزار شد، گفت: سازمان منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر، سازمانی سرآمد در تکمیل زنجیره ارزش و صیانت از محیط پیرامون با مأموریت پشتیبانی، زمینه‌سازی، ارائه خدمات موثر به صنعت پتروشیمی در محیطی امن به منظور توسعه سرمایه‌گذاری، صادرات، ایجاد اشتغال مولد، رعایت الزام‌های زیست محیطی و انجام مسئولیت‌های اجتماعی است.

شهیدی نیا با اشاره به این‌که ۸۵ طرح تکمیل شده در منطقه ویژه ماهشهر فعال هستند، افزود: ۲۸ طرح در حال ساخت، ۲۹ طرح در دست مطالعه و ۴۲ مجموعه کارگاه‌های کوچک فعال در این منطقه وجود دارد.

وی مجموع کل سرمایه‌گذاری انجام شده در منطقه را ۱۷,۸ میلیارد دلار عنوان و اظهار کرد: حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال نیز برای ایجاد زیرساخت‌های لازم سرمایه‌گذاری شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی درباره واحد‌های سرمایه‌گذاری و تکمیل شده در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تصریح کرد: ۲۰ واحد صنایع بالادستی و میانی، ۱۵ واحد صنایع پایین‌دستی، ۳۰ واحد صنایع غیرشیمیایی و ۲۰ واحد خدماتی در این منطقه در حال فعالیت هستند.

شهیدی نیا با بیان این‌که در این منطقه ۲۸ طرح در حال ساخت است، گفت: یک واحد بالادستی، ۱۰ واحد میان‌دستی و ۱۱ واحد پایین‌دستی و ۶ طرح سبک و خدماتی به ارزش ۱,۵ میلیارد دلار و بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال، طرح‌های در حال ساخت هستند که می‌توانند ۲۷۰۰ شغل مستقیم ایجاد کنند.

۲۰ طرح آماده معرفی به سرمایه‌گذاران

وی با اشاره به این‌که ۲۰ طرح در قالب فرصت‌های امکان‌سنجی شده، آماده معرفی به سرمایه‌گذاران در حوزه پایین‌دستی پتروشیمی تعریف شده است، اظهار کرد: کل مبلغ سرمایه‌ مورد نیاز این طرح‌ها بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال و بیش از ۸۰ میلیون دلار برآورد می‌شود، ضمن این‌که میزان اشتغال‌زایی در زمان بهره‌برداری بیش از ۹۰۰ نفر خواهد بود.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اشتغال کنونی در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر را ۳۰ هزار نفر عنوان و اظهار کرد: با تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های در دست ساخت و طرح‌های توسعه‌ای صنایع بالادستی و میانی و اجرای طرح‌های امکان‌سنجی شده صنایع پایین‌دستی بیش از ۶ هزار شغل جدید به صورت مستقیم در منطقه ایجاد می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، تنوع محصول در این منطقه را بسیار بالاتر از منطقه عسلویه دانست و گفت: ظرفیت تولید منطقه حدود ۲۶ میلیون تن در سال است.

شهیدی نیا با اشاره به اختصاص بیش از ۷۸۰ میلیارد ریال به حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در سال‌های ۸۲ تا ۹۰ از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: پس از خصوصی‌سازی شرکت‌ها، بیش از ۵۸۰ میلیارد ریال پروژه‌های مسئولیت اجتماعی از طریق مصوبه‌های شورای راهبردی پتروشیمی‌ها تا پایان سال ۹۶ در منطقه انجام شده است.

وی ادامه داد: پارسال براساس برنامه فرمانده منطقه در شورای راهبردی سازمان تصویب شد که ۱۸۰۰ میلیارد ریال در طول یک برنامه چهار ساله از سال ۹۷ صرف طرح‌های عمرانی در حوزه بهداری و بهداشت، تربیت بدنی، آموزش و پرورش، زیربنایی و امنیتی شود.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با اشاره به ساخت حدود ۱۶۸ هکتار فضای سبز و حراکاری در خوریات به مساحت بیش از ۵۰۰ هکتار (بیش از ۷ میلیون اصله نهال) از سوی این سازمان در منطقه اظهار کرد: نظارت بر نحوه اصولی مدیریت پسماندها و پساب‌های صنعتی و پایش فاکتورهای زیست‌محیطی با نصب ۳۴۴ آنالایزر برخط (آنلاین) بر منابع نشر از جمله دیگر فعالیت‌های زیست‌محیطی انجام شده از سوی سازمان است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو