رکورد جدید قشم در ارتقای نُرم پرورش میگو کشور

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با رکورد جدید شرکت تعاونی مُروارید شکیل قشم در تولید میگو، این شرکت موفق به کسب عنوان برترین واحد پرورشی کشور شد.

به گزارش فرینا، حامد عبدالهی با اعلام اینکه نُرم تولید پرورش میگو در کشور به 3.5 تُن در هر هکتار می رسد، افزود: شرکت تعاونی مُروارید شکیل قشم با بهره از دانش فنی موفق به ارتقای این نُرم با افزایش 149 درصد و ثبت رقم 8.7 تُن در هرهکتار شده است.
به گفته عبدالهی، قشم در مقایسه با فعالان این صنعت در استان هرمزگان با متوسط تولید 4.2 تُن درهر هکتار، 107 درصد رشد داشته و می توان از قشم بعنوان موفق ترین قطب پرورش میگو کشور نام برد.
وی اظهار کرد: شرکت تعاونی مُروارید شکیل قشم 11 دی ماه جاری موفق به کسب عنوان برترین واحد پرورش میگو کشور از میان همه واحدهای پرورشی این آبزی در سرتاسر استان ها و شهرهای ساحلی کشور شد و دو لوح تقدیر از وزیر کشاورزی و رئیس سازمان شیلات کشور دریافت نمود.
مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم از رعایت ساخت و احداث اصولی استخرهای پرورش میگو، موفقیت در بالاترین میزان تولید در واحد سطح (8.7 تُن در هر هکتار) و رعایت اصول بهداشتی به عنوان مهمترین آیتم های انتخاب شرکت مروارید شکیل قشم به عنوان برترین شرکت تولید کننده میگو در کشور نام برد.
عبدالهی گفت:51 نیروی کار در شرکت تعاونی مُروارید شکیل قشم مشغول فعالیت هستند و کشورهای فرانسه، چین، روسیه و امارات عمده ترین مشتریان میگوهای تولید شده قشم هستند.
وی به تولید 270 تُن میگو در دوره اول تولید این آبزی در استخرهای شرکت مُروارید شکیل قشم اشاره کرد و افزود: با توجه به شروع برداشت محصول در دوره جدید، پیش بینی می شود میزان برداشت این دوره به حدود 400 تُن افزایش یابد.
بنا به این گزارش، شرکت تعاونی مُروارید شکیل به عنوان یکی از شرکت های تحت حمایت سازمان منطقه آزاد قشم با دریافت 150 هکتار زمین و زیرکشت بردن 120هکتار از این اراضی، توانسته در شرایط کنونی با ایجاد 68 استخر در 73 هکتار نسبت به پرورش میگوی صادراتی اقدام کند.
اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم به نوبه خود کسب عنوان برترین پرورش دهنده میگو از سوی شرکت تعاونی مُروارید شکیل قشم در سی و سومین دوره انتخاب واحد نمونه ملی سال 97 در بخش کشاورزی و اهدای لوح تقدیر از سوی وزیر محترم کشاورزی و رئیس سازمان شیلات کشور به خالد نژاد باسعیدو مدیرعامل این شرکت را شادباش می گوید.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو