ورود کالا با رعایت استانداردهای لازم به محدوده مناطق آزاد بلامانع است

مدیر توسعه صادرات، امور گمرکی و ارزش افزوده دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: بر اساس قانون، ورود هرگونه کالا با رعایت استانداردهای لازم به محدوده مناطق آزاد بلامانع بوده است.

به گزارش فرینا، ناصر خرمالی در گفت‌وگو با پایگاه خبری بازرگانان ایران در خصوص اعمال قانون لغو ممنوعیت ورود کالاهای مستعمل به کشور در مناطق آزاد افزود: بر اساس ماده 14 قانون مناطق آزاد ورود هر نوع کالا اعم از مستعمل و غیرمستعمل به این مناطق هیچگونه منعی ندارد.
خرمالی گفت: واردات ماشین‌آلات و تجهیزات خط تولید به مناطق آزاد به شرط رعایت استانداردها و ضوابط تعیین شده از سوی سازمان‌های مرتبط منطقه بلامانع است.
وی با بیان اینکه برای واردات هرگونه کالا سازمان‌های هر منطقه ضوابط خاص خود را تعیین می‌کند، افزود: این کالاها باید شرایط مرتبط با بهداشت، استاندارد، انرژی اتمی و سایر موازین مشخص شده را رعایت کنند.
مدیر توسعه صادرات، امور گمرکی و ارزش افزوده دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تشریح کرد: با ارائه نمونه‌ای از این کالاها و بازدید توسط اداره‌های استاندارد، بهداشت و سایر ارگان‌های مستقر در منطقه، ضوابط یاد شده اعمال می‌شود و در صورتی‌که کالاها مشکلی نداشته باشند، واردات آنها صورت می‌گیرد.
خرمالی گفت: واردات کالاهای مستعمل به مناطق آزاد به این معنی نیست که اساساً هیچگونه ضوابط ایمنی، استاندارد، معیارهای سوخت و ... در آنها رعایت نمی‌شود و به بهانه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی امکان ورود هرگونه کالای غیربهداشتی و غیراستاندارد وجود داشته باشد.
وی با تاکید بر عملکرد کمیسیون ماده یک وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: پیش از این نیز ورود هرگونه کالای مستعمل که امکان خرید صفر آن به دلیل تحریم‌ها وجود نداشت یا واردات آن ارزبری زیادی به همراه داشت؛ توسط این کمیسیون بررسی و در صورت تایید وارد کشور می‌شد.
به گزارش پایگاه خبری بازرگانان ایران، چندی پیش قانون لغو ممنوعیت ثبت سفارش و واردات کالاهای مستعمل مشمول استاندارد اجباری به گمرک اعلام شد که بر اساس آن منطبق با بخشنامه آبان ماه مبنی بر «لغو موافقت کلی برای ثبت سفارش و واردات کلیه کالاهای مستعمل مشمول استاندارد اجباری» ترخیص دستگاه‌های کشاورزی مستعمل منوط به نظر مرکز واردات گمرک ایران شده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.