استفاده از ظرفیت های منطقه آزاد ارس برای جذب دانشجویان خارجی

امام جمعه جلفا گفت: دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند از موقعیت ویژه جلفا و از ظرفیت‌های کشورهای همسایه منطقه آزاد ارس برای جذب دانشجویان خارجی استفاده کند.

به گزارش فرینا به نقل از خبرنگار خبرگزاری آنا از جلفا، امام جمعه شهر جلفا و منطقه آزاد ارس در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در تبریز خواستار تقویت فعالیت واحد بین‌المللی جلفا در راستای توسعه تحصیلات تکمیلی و ایجاد تحول در آموزش عالی منطقه آزاد ارس شد.
حجت‌الاسلام سالار سنجری در این دیدار با تأکید بر تقویت واحد بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی در منطقه آزاد ارس گفت: امروز جلفا و منطقه آزاد ارس به لحاظ موقعیت استراتژیک خود در همسایگی با کشورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان نیازمند یک واحد دانشگاهی بین‌المللی قوی برای فعالیت علمی در این منطقه است، بنابراین دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به ارتباط گسترده با جامعه می‌تواند آموزش عالی در این منطقه را متحول سازد.
حجت الاسلام سنجری در ادامه با بیان اینکه خواسته مردم جلفا به‌خصوص جامعه علمی و دانشگاهی منطقه ایجاد پردیس این دانشگاه و تحصیلات تکمیلی در منطقه آزاد ارس است، افزود: امیدواریم این امرمورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه جلفا تأکید کرد: نگاه ما این است که دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند از موقعیت ویژه جلفا و از ظرفیت‌های کشورهای همسایه منطقه آزاد ارس برای جذب دانشجویان خارجی استفاده کند.
به گزارش آنا، در ادامه این نشست مقرر شد، رئیس دانشگاه آزاد استان آذربایجان‌شرقی ضمن حضور در جلفا با بررسی طرح ایجاد پردیس این واحد دانشگاهی برای توسعه بیشتر تحصیلات تکمیلی اقداماتی انجام پذیرد.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی جلفا از سال 1384 در منطقه آزاد ارس شروع به فعالیت کرده و در حال حاضر با 70 رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی‌ارشد بیش از 2 هزار دانشجوی در حال تحصیل دارد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو