فعالیت 60 شرکت و بنگاه اقتصادی در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر از فعالیت 60 شرکت و بنگاه های در این منطقه خبر داد.

به گزارش فرینا، حسین نامور با بیان اینکه22 سال از تاسیس منطقه ویژه اقتصادی بوشهر می گذرد گفت: این منطقه در زمینی به مساحت هزار و 880  هکتار ایجاد شد که 5 هزار هکتار از این اراضی به فعالیت شرکت ها و بنگاه های اقتصادی اختصاص دارد .
 نامور افزود: 185  شرکت در این منطقه ثبت شده است که هم اکنون حدود 60 شرکت فعال هستند و 31 شرکت هم در سالجاری درخواست سرمایه گذاری داده اند که در آستانه 40 سالگی انقلاب این 30 شرکت که مجوز سرمایه گذاری گرفته اند با چهار هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری  تا دو سال آینده در این منطقه فعال و حدود صد واحد تولیدی ایجاد می شود.
وی گفت: این درحالی است که دو شرکت نیز با 300 میلیارد تومان سرمایه و با 72 فرصت شغلی در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت تولیدی خود را آغاز می کنند.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر افزود: این منطقه شرایط خوبی برای جذب سرمایه گذار دارد به گونه ای که هم اکنون از بیرجند و تهران سرمایه گذاری کرده اند اما برای اشتغال در بنگاه های تولیدی تنها از نیروهای بومی استفاده می شود.
نامور گفت: حدود 30  واحد تولیدی غیر فعال در این منطقه داریم که 9 واحد امسال شروع به کار کرده اند و 11  واحد دیگر نیز به زودی وارد مدار تولید می شود.
وی افزود: استفاده از معافیت های گمرکی، عدم پرداخت مالیات در هفت سال اول فعالیت و عدم پرداخت مالیات برای واحدهای تولیدی که محصول شان صادر می شود از مزیت های فعالیت در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو