دیدار سفیر استرالیا با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم

سفیر استرالیا در تهران، با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم دیدار کرد.

به گزارش فرینا، ایان بیگز در نخستین نشست مشترک با رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم که امروز دوشنبه 17 دی ماه در محل سالن کنفرانس دفتر مرکزی این سازمان برگزار شد، گفت: بازدید از فعالیت های صنعتی همچون کشتی سازی و تجهیزات فراساحل نفت و گاز این منطقه، همچنین سهم بزرگ بندر شهید رجایی در مبادلات تجاری  شگفت انگیز است.
وی با اشاره به سخنان حمیدرضا مومنی در مورد ظرفیت های جزیره قشم  افزود: نخستین حضور این هیات در حوزه خلیج فارس و شناخت توانایی های این جزیره به ویژه در حوزه نفت و انرژی می تواند آغازگر همکاری های مشترک باشد.
سفیر استرالیا در تهران ادامه داد: با توجه به جهش استرالیا در بخش LNG و آمادگی قشم در این حوزه، همچنین نیاز مبرم کشتی ها به سوخت های جایگزینی همچون گاز که در قشم دارای ظرفیت تولید بالایی است، می توان به گسترش همکاری در حوزه نفت و انرژی بین دو کشور پرداخت.
بیگز با تاکید بر اطلاعات جامع مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در بیان توانمندی های این جزیره گفت: با توجه به ظرفیت جزیره در حوزه تامین انرژی برق از آب، مایل هستیم در این زمینه همکاری مشترکی بین متخصصان این دو کشور صورت گیرد.
وی همچنین از صادرات گوشت منجمد به بندر شهید رجایی خبر داد و عنوان کرد: در این حوزه برای تامین مایحتاج دامی ایران آمادگی کامل داریم.
سفیر استرالیا در تهران بر تدوام طولانی مدت روابط دیپلماتیک بدون وقفه بین استرالیا و ایران تاکید کرد و گفت: با توجه به روابط گسترده ایران با اتحادیه اروپا، چین و روسیه، امید است فرصت هایی برای برقراری روابط و همکاری دوسویه بین کشورهای استرالیا و ایران تقویت شود.
یادآور می شود، نخستین نشست مشترک سفیر استرالیا در تهران با رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به منظور آشنایی با ظرفیت های جزیره و بررسی زمینه های همکاری بین کشور استرالیا و جزیره قشم، امروز دوشنبه 17 دی ماه در محل سالن کنفرانس دفتر مرکزی این سازمان برگزار شد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو