منطقه آزاد ارس می تواند تهدیدهای اقتصادی کشور را به فرصت تبدیل کند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: منطقه آزاد ارس این ظرفیت را دارد که تهدیدهای کنونی اقتصاد کشور را به فرصت تبدیل کند.

به گزارش فرینا، محسن نریمان در نشستی که با مدیر گمرک مرکز نوردوز برگزار شد افزود: به منظور تبادل اقتصادی با کشورهای همسایه، بازارچه مرزی نوردوز در ماه های آتی آغاز به کار می کند. 
نریمان با اشاره به اهمیت افزایش تبادل کالا و مسافر با کشورهای همسایه، تاکیدکرد: ساخت هتل در مرکز نوردوز یکی از اقداماتی است که در صدد انجام آن هستیم و تلاش می کنیم تا با استفاده از ظرفیت عید نوروز، تبادل گردشگر بین ایران و ارمنستان را  تقویت کنیم. 
وی گفت: منطقه آزاد ارس به خصوص در نواحی مرزی چون نوردوز این ظرفیت را دارد که تهدیدهای کنونی اقتصادی در کشور را به فرصت تبدیل کند. 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس افزود: گیت نوردوز در این مرز احداث می‌شود تا محدوده موجود کاملاً به حالت گمرکی درآمده و تمام قوانین گمرکی در این گیت  اجرا شود. 
مدیر گمرک نوردوز نیز در این جلسه با ارائه آمار صادرات و واردات از گمرک نوردوز گفت: در طول یک سال گذشته ۱۲۰ میلیون دلار کالا از مرز نوردوز صادر شده است که 20 میلیون دلار آن به صادرات از شهرستان جلفا و  ۱۰۰ میلیون دلار دیگر به کالاهای صادراتی از سایر استان ها اختصاص داشته است.
حبیب مقدم افزود: کالاهای ساختمانی بیشترین مورد صادرات را در بین کالاهای صادر شده یک سال گذشته از این مرز، شامل می شود. 
مقدم گفت: در سال ۹۶ بالغ بر ۱۰۳ هزار نفر از کشور ارمنستان به ایران تردد داشتند و در ۷ ماهه نخست سال ۹۷ نیز بالغ بر ۱۲۶ هزار نفر تردد به خاک ایران ثبت شده است که نزدیک یک میلیون دلار صادرات چمدانی در 9ماهه سال جاری از مرز نوردوز ثبت شده است 
مدیر گمرک نوردوز افزود: از مهمترین اتفاقاتی که با تردد اتباع ارمنی به ایران اتفاق افتاد، آشنایی این افراد با کالاهای ایرانی بود. به طوریکه حتی اگر نوسانات ارزی به حالت قبلی برگردد، به خاطر آشنایی ارامنه با کالاهای ایرانی، مشتری دائمی این کالاها خواهند بود.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو