همکاری با سازمان منطقه آزاد ارس اولویت‌ مهم استان است

استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، گفت: همکاری با سازمان منطقه آزاد ارس جزو اولویت‌های مهم در استان است.

به گزارش فرینا، محمدرضا پورمحمدی افزود: کارهای اساسی و زیربنایی از اولویت‌های مهم استان به شمار می رود و باید در زمینه زیرساخت هایی چون راه آهن، جاده و فرودگاه چاره اندیشی جدی صورت گیرد. 
پور محمدی گفت: بر همین اساس، علاقمند به کارهای استراتژیک و زیربنایی هستیم و توجه ویژه ای به توسعه زیرساخت‌های ارس داریم. 
وی تاکید کرد: در خصوص کمک به دریافت تسهیلات بانکی برای واحدهای صنعتی ارس تلاش خواهیم کرد تا شاهد اقدامات و توسعه متوازن باشیم.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه اختیار حل مشکلات از طرف ریاست جمهوری به استانداری تفویض شده است، گفت: تشکیل حداقل ۴ کمیته مشترک برای سنجش نیازهای تحریمی کشور را در نظر داریم و نقش دانشگاه‌ها و استفاده از ظرفیت های علمی، فنی و آزمایشگاهی یک امتیاز ویژه در این زمینه محسوب شود. 
پورمحمدی با بیان اینکه در شرایط تحریم نیازمند نقش موثر مناطق آزاد بویژه منطقه آزاد ارس هستیم، خاطرنشان کرد: اقدامات انجام شده در حوزه ریلی ارس برای استان و کشور مهم است و می توانیم از انبارهای ارس نیز برای نگهداری محصولات خاص در شرایط تحریم بهره ببریم.
وی افزود: در برهه ای از زمان نقش ارس در اقتصاد کشور کمرنگ شده بود اما در سال های اخیر با پیشرفت های صورت گرفته، امید از منطقه آزاد ارس به مردم این منطقه و استان تزریق شده است. 
پورمحمدی در پایان صحبت های خود خواستار  کمک سازمان منطقه آزاد ارس برای نصب تجهیزات ایکس ری در نوردوز شد. 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس نیز در این دیدار گفت: ارس سهم موثری در پیشبرد مسائل اقتصادی دارد و می تواند بسترساز حرکت‌های بسیار خوبی برای کشور و استان آذربایجان شرقی باشد. 
محسن نریمان تاکید کرد: همیاری منطقه آزاد ارس در حل مشکلات اقتصادی با تعامل موثر بین این سازمان و استانداری ممکن می شود. 
محسن نریمان با اشاره به اولویت های سازمان منطقه آزاد ارس در رشد و توسعه استان، گفت: اصلاح راه های ریلی موجود و ارتباط با کشورهای هم جوار از برنامه‌های ویژه سازمان منطقه آزاد ارس است که موجب ایجاد هاب لجستیکی خواهد شد.
نریمان افزود: پیگیری ایجاد فرودگاه و اخذ مجوزهای آن مورد تأکید سازمان است و با ایجاد این امکانات تهدیدها به فرصت تبدیل خواهد شد. 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، ادامه داد: تلاش در ایجاد راه های مطمئن دسترسی زمینی، ریلی و هوایی نیز در اولویت کاری منطقه آزاد ارس قرار دارد. 
نریمان در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: لزوم استفاده از ظرفیت های مناطق آزاد مورد تاکید رئیس جمهور است. به طوریکه در شرایط تحریم، فرصت خوبی برای مناطق آزاد فراهم آمده است تا با ثبت سفارش کالاهای اساسی و ضروری و استفاده از ظرفیت تاسیسات و انبارها، در خط مقدم نبرد اقتصادی باشند. 
وی با اشاره به اینکه امکان رشد بیشتری به دلیل پتانسیل های منطقه آزاد ارس برای ارس و استان مهیاست، تصریح کرد: تبادلات تجاری که دارای رشد مناسبی از نظر صادراتی باشد، برای استان و منطقه آزاد ارس اهمیت ویژه ای دارد.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.