افزایش ترانزیت فرآورده های نفتی در بندر امام خمینی (ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) گفت: منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) با مساحتی معادل 11044 هکتار واقع در شمال غربی خلیج فارس با ظرفیت سالانه 50 میلیون تن نقش مهمی را در زنجیره تأمین کالا و بازرگانی دریایی کشور ایفا می کند .

به گزارش فرینا، عادل دریس افزود: بیش از 31 میلیون و 531 هزار تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی طی 9 ماه سال جاری در مجتمع بندری امام خمینی (ره) تخلیه و بارگیری شد .
دریس، میزان تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) را بیش از 19 میلیون تن و کالای نفتی را طی نه ماهه سال جاری در حدود 12 میلیون و 519 هزار تن برشمرد .
وی همچنین مجتمع بزرگ بندری امام خمینی(ره) را مرز برتر ترانزیت خروجی فرآورده های نفتی کشور توصیف کرده و افزود: ترانزیت فرآورده های نفتی در بندر امام خمینی (ره) با 10 درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به حدود 2 میلیون تن رسیده است .
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به تخلیه بیش از 8 میلیون و 749 هزار تن انواع کالاهای اساسی از جمله خوراک دام و نهاده کشاورزی طی مدت مذکور از رشد 26 درصدی تخلیه این نوع کالا خبر داده و تحقق این امر را دال بر آمادگی و توانایی این بندر بزرگ تجاری در خدمات رسانی به شناورهای پهن پیکر و فله بر با حداکثر توان و سرعت عنوان کرد .
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) برخورداری از مزیت کوتاهی مسافت با مراکز بزرگ جمعیتی و مصرفی در نیمه غربی کشور و بهره گیری از تجهیزات پیشرفته و آماده به کار و کارآمدی توان نیروهای عملیاتی برای تحقق نرخ سرعت تخلیه مطلوب را از عوامل و علل تقویت جایگاه این بندر بزرگ تجاری در تخلیه و بارگیری کالای های اساسی دانست .
دریس با اشاره به اهتمام دولت به تقویت و رونق صادرات غیرنفتی و پیشگامی این مجتمع بندری در ایجاد تسهیلات و حمایت از صادرکنندگان کالای غیر نفتی اظهار داشت: در پی ایجاد تمهیدات عملیاتی لازم در این مجتمع بندری صادرات کلینکر با 88 درصد رشد به بیش از یک میلیون و 618 هزار تن رسید .
گفتنی است؛ منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) با مساحتی معادل 11044 هکتار واقع در شمال غربی خلیج فارس با ظرفیت سالانه 50 میلیون تن نقش مهمی را در زنجیره تأمین کالا و بازرگانی دریایی کشور ایفا می کند .

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.