زمینه گسترش روابط مناطق آزاد ماکو و گوانگجو چین فراهم است

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو خواستار عقد تفاهم نامه همکاری بین مناطق آزاد گوانگجو چین و ماکو در حوزه لجستیک و تولید مشترک شد و افزود: زمینه گسترش روابط مناطق آزاد ماکو و گوانگجو چین فراهم بوده و ما اراده وافری برای تقویت و گسترش روابط با چین داریم.

به گزارش فرینا؛ در نشست مشترک مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو؛ فعالین اقتصادی آذربایجان غربی و استاندار آذربایجان غربی با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در گوانگجو چین؛ غلامرضا سلیمانی افزود: اگر بخواهیم جذب سرمایه گذاری صورت بگیرد باید تمامی دستگاه های اجرایی و ادارات استان همگام و همدل باشند.

غلامرضا سلیمانی با اشاره به احداث دهکده لجستیکی ۵۰۰ هکتاری در بازرگان افزود: در مرحله دوم به دنبال هوشمندسازی لجستیک هستیم تا براي پشتيباني از فرآيندهاي حمل، نگهداري و انبارداري  موجب مي شود مسيرهاي توزيع بهينه و به همگام شوند.

سلیمانی با اشاره به اینکه  برای توسعه اقتصادی پایدار نیازمندیم تا يکپارچگي را در تمام فرايندهاي توليد از مواد خام گرفته تا مصرف کننده نهايي داشته باشیم گفت: مديريت زنجيره تامين به عنوان يک رويکرد يکپارچه براي مديريت مناسب جريان مواد و کالا، اطلاعات و جريان پول، توانايي در منطقه آزاد ماکو تدوین شده است.

منطقه آزاد ماکو می تواند به هاب لجستیک برای چینی ها تبدیل شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه کشور چین در زمره نخستین کشورهایی است که حاضر به سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو شده است، بیان کرد: منطقه آزاد ماکو می تواند به هاب لجستیک برای ارتباط با کشورهای حوزه دریای سیاه قرار گیرد.

سلیمانی با اشاره به ظرفیت ها و زیرساخت های موجود در منطقه آزاد ماکو گفت: آب کافی و زمین های مستعد منطقه در کنار ظرفیت های جاده ترانزیت، فرودگاه، خط لوله گاز و نیروی کار مناسب این شهرستان را نسبت به سایر مناطق متمایز کرده است.

وی از ایجاد مرکز شتاب دهنده در منطقه آزاد ماکو خبر داد و افزود:‌ در صدد ایجاد شهرک فناوری در منطقه هستیم و زیرساخت های ICT و فیبر نوری را آمده کرده ایم و اعتقاد داریم نباید به کشورهای دیگر برق بفروشیم بلکه باید آن را تبدیل به دیتا کرده و صادرنماییم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از آغاز عملیات اجرایی آزاد راه ماکو- تبریز از اواخر سال جاری خبر داد و گفت: مطالعات طرح راه آهن تبریز ـ جلفا ـ ماکو شروع شده است و اتصال ماکو به راه آهن هاب لجستیکی منطقه را تکمیل می کند.

سلیمانی از اخذ مجوز واردات دام زنده و نهاده های دامی به عنوان پتانسیلی برای توسعه لجستیکی منطقه یاد کرد و گفت: احداث کشتارگاه  و سردخانه در منطقه آزاد ماکو توسط بخش خصوصی بسیار توجیه پذیر است.

وی ادامه داد: به منظور تسهیل در فرآیند تولید داخلی واردات مواد اولیه و قطعات مورد نیاز تولید به منطقه آزاد ماکو از تشریفات ثبت سفارش و معاف شد و اولیت به تامین مواد اولیه بخش صنعت داده شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه منطقه آزاد ماکو در مسیر کریدور شمال به جنوب و جاده ابریشم قرار دارد تاکید کرد: با بهره گیری از حمل و نقل ترکیبی با چین می توان در مدت زمان کوتاه تری کالاهای تجاری را به مناطق مختلف آسیا و اروپا انتقال داده شود.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو