منطقه ویژه اقتصادی دوغارون؛ مهمترین کانون اشتغال در استان خراسان رضوی

فرماندار شهرستان تایباد گفت: منطقه ویژه اقتصادی دوغارون با واقع شدن در نقطه صفر مرزی، مهمترین کانون اشتغال در استان خراسان رضوی به شماره می‌رود.

به گزارش فرینا، حسین شرافتی‌راد ضمن بازدید از روند فعالیت منطقه ویژه و در دیدار با مدیر اجرایی افزود: مرز دوغارون مهمترین کریدور شرق به غرب کشور است و بایستی از این فرصت با توجه به شرایط کشور و تحریم‌ها در بخش‌های مختلف به بهترین نحو استفاده کنیم.
شرافتی راد با اشاره به سیاست‌های  اقتصادی استاندار جدید خراسان رضوی افزود: منطقه ویژه اقتصادی دوغارون کانون مهم مبادلات اقتصادی دو استان خراسان رضوی و ولایت هرات در کشور افغانستان به شمار می‌رود.
وی تصریح کرد: همه دستگاه‌های مستقر در مرز دوغارون باید از بخشی نگری خارج شده و منافع ملی، دولت و رهبری را سر لوحه کارخود قرار دهند.
فرماندار شهرستان تایباد از منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به عنوان یک فرصت طلایی و گنج پنهان نام برد و افزود: بایستی با تلاش و با توجه به رویکرد استاندار جدید، خدمت‌رسانی به مردم افغانستان را با تعامل و همفکری به یک فرصت استثنایی تبدیل کنیم.
شرافتی راد ادامه داد: برغم بی‌ثباتی در دیگر مرزهای کشور افغانستان، دولت افغانستان نگاه ویژه‌ای به مرز هرات و دوغارون دارد و بایستی این ارتباط متقابل افزایش و خدمات‌رسانی را شبانه‌روزی کنیم.
وی ضمن تقدیر از خدمات هیئت مدیره، مدیرعامل و مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون خاطرنشان کرد: تسهیل و روان‌سازی عبور مسافران، ترانزیت، خدمات به رانندگان وظیفه تمامی نهادهای مستقر در مرز است.
فرماندار شهرستان تایباد بیان کرد: با توجه به رویکرد و نگاه اقتصادی استاندار محترم، در آینده نزدیک شاهد تبدیل شدن منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به منطقه آزاد تجاری دوغارون خواهیم بود.

مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون نیز در این دیدار ضمن تقدیر از حمایت‌های فرماندار از بخش خصوص گفت: تکریم تجار، سرمایه‌گذاران و صاحبان کالا از اولویت‌های مهم منطقه ویژه اقتصادی دوغارون می‌باشد.
سید حسین آقائی خاطرنشان کرد: ایجاد فرصت‌های شغلی برای اشتغال جوانان بومی شهرستان در دستور کار مدیران منطقه ویژه اقتصادی دوغارون قرار دارد و امیدوارم با جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی این مهم محقق گردد.
آقائی گفت: با راه‌اندازی فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، در آینده بزرگترین بنگاه ایجاد اشتغال برای جوانان بومی و حتی استان رقم خواهد خورد.
وی خواستار همکاری بیشتر دستگاه‌های ذی صلاح در رفع موانع موجود در فاز دو منطقه ویژه  اقتصادی دوغارون شد و افزود: آماده همکاری همه جانبه با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی هستیم و تمامی زیرساخت‌ها برای انجام سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در اختیار قرار خواهیم داد.
مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون تصریح کرد: توجه به اقتصاد و معیشت مردم شهرستان، مهمترین دغدغه است و دنبال ایجاد فرصت اشتغال در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون برای مردم شهرستان هستیم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو