افزایش ترانزیت انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی در منطقه ویژه بندر امام خمینی(ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) گفت: بیش از 31 میلیون و 531 هزار تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی طی نه ماهه سال جاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری شد.

به گزارش فرینا، عادل دریس ضمن اعلام این خبر، میزان تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) را بیش از 19 میلیون تن و کالای نفتی را طی نه ماهه سال جاری در حدود 12 میلیون و 519 هزار تن برشمرد.
دریس همچنین مجتمع بزرگ بندری امام خمینی(ره) را مرز برتر ترانزیت خروجی فرآورده های نفتی کشور توصیف کرد و افزود: ترانزیت فرآورده های نفتی در بندرامام خمینی(ره) با 10 درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به حدود 2 میلیون تن رسیده است.
وی با اشاره به تخلیه بیش از 8 میلیون و 749 هزار تن انواع کالاهای اساسی از جمله خوراک دام و نهاده کشاورزی طی مدت مذکور از رشد 26 درصدی تخلیه این نوع کالا خبر داده و تحقق این امر را دال بر آمادگی و توانایی این بندر بزرگ تجاری در خدمات رسانی به شناورهای پهن پیکر و فله بر با حداکثر توان و سرعت عنوان کرد.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره)، برخورداری از مزیت کوتاهی مسافت با مراکز بزرگ جمعیتی و مصرفی در نیمه غربی کشور و بهره گیری از تجهیزات پیشرفته و آماده به کار و کارآمدی توان نیروهای عملیاتی برای تحقق نرخ سرعت تخلیه مطلوب را از عوامل و علل تقویت جایگاه این بندر بزرگ تجاری در تخلیه و بارگیری کالای های اساسی دانست.
دریس با اشاره به اهتمام دولت به تقویت و رونق صادرات غیرنفتی و پیشگامی این مجتمع بندری در ایجاد تسهیلات و حمایت از صادرکنندگان کالای غیر نفتی عنوان کرد: در پی ایجاد تمهیدات عملیاتی لازم در این مجتمع بندری صادرات کلینکر با 88 درصد رشد به بیش از یک میلیون و 618 هزار تن رسید.
یادآور می شود؛ منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با مساحتی معادل 11 هزار و 44 هکتار واقع در شمال غربی خلیج فارس با ظرفیت سالانه 50 میلیون تن نقش مهمی را در زنجیره تأمین کالا و بازرگانی دریایی کشور ایفا می کند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.