اعتبار غرب به برجام گره خورده است

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به اینکه اعتبار و آبروی غرب در گرو برجام است، گفت: اروپا برای برای حفظ و اعتبارش در جامعه بین الملل به دنبال حفظ برجام است.

به گزارش فرینا به نقل از خبرنگار ایرنا، مرتضی بانک عصر امروز دوشنبه در شورای اداری علی آباد کتول واقع در استان گلستان افزود: رییس جمهور آمریکا با شعارهای خطرناک و اتخاذ تصمیم های غیر منتظره فردی غیر قابل پیش بینی و مخرب برای جامعه جهانی است و اروپا با درک این موضوع در حال فاصله گرفتن از ایالات متحده است.
وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با رویکرد استقلال طلبی توانست خود را طی 40 سال گذشته و با وجود تمام سنگ اندازی ها به جلو ببرد و در این راه هزینه های معنوی و مادی هم پرداخت کرد.
مشاور رییس جمهور تصریح کرد: می خواهیم با وجود همکاری با دنیای خارج، استقلال خود را هم حفظ کنیم و تاکنون به پیشرفت های چشمگیری در علوم صنعتی، موشکی و هسته ای رسیدیم و این دستاوردها با همراهی مردم و مسولان محقق شد.
مرتضی بانک گفت: اگر جمهوری اسلامی بخواهد به استقلال طلبی خود در جهان ادامه بدهد قطعا با مشکلاتی از سوی دشمنان مواجه می شود ولی همچنان می توانیم با اتحاد و همدلی داخلی شرایط را پشت سرگذاریم.
وی با تصریح بر اینکه آمریکا بار دیگر به تصمیم اشتباه خود و بی تاثیر بودن تحریم پی خواهد برد، افزود: دشمن با تبلیغات رسانه ای و بزرگ نمایی برخی مشکلات که مشابه آن در سایر کشورهای دنیا نیز وجود دارد به دنبال ایجاد نارضایتی در جامعه ایران است.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه جریانی با اتحاد صهیونیسم و آمریکا و همکاری برخی کشورهای ارتجاعی منطقه به دنبال ایجاد روح ناامیدی در جامعه است، گفت: دولت تدبیر و امید با وجود تنگناهای مالی توانست در سال های اخیر سالانه 600 هزار اشتغال در کشور ایجاد کند و همچنان نیز این برنامه سالانه را در دستور کار دارد و همه ما باید کمک کنیم این اهداف و سیاست ها زودتر و بهتر اجرایی شود.
مرتضی بانک ادامه داد: اگرچه دولت با برجام توانست سایه تحریم چندین ساله را از سر کشور بردارد و کارهای خوبی نیز در پسابرجام پیش ببرد اما امروز صهیونیست ها با روی کارآمدن رییس جمهوری آمریکا و همکاری برخی کشورهای مرتجع به دنبال تاثیر گذاری بر این معاهده بین المللی هستند.
وی تصریح کرد: با این وجود برجام به عنوان یک معاهده بین المللی و مورد وثوق سازمان ملل که امضای کشورهای زیادی را پای خود دارد به آبرو و اعتبار غرب گره خورده و طبیعتا اروپا مایل به فروپاشی آن نیست.

* آگاهی دولت از مشکلات اقتصادی مردم

مشاور رییس جمهور همچنین گفت: دولت تدبیر و امید به مشکلات اقتصادی و گرفتاری مردم آگاه است و به دنبال کاهش این نگرانی در جامعه است و باید بتوانیم با مدیریت درست مشکلات را کاهش دهیم.
مرتضی بانک اظهار داشت: صِرف بیان مشکلات و بزرگنمایی آن نمی تواند گره گشایی از کار مردم داشته باشد بلکه برای غلبه بر این گرفتاری نیازمند اتحاد و انسجام بین مردم و مسوولان و همراهی و همگامی تمام نیروهای داخلی هستیم.
در این نشست فرماندار علی آباد هم با خیرمقدم به رییس جمهور و اعضای دولت برای سفر به گلستان گفت: بر اساس آخرین گزارش فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان به تصویب هیات دولت رسیده و امیدواریم هر چه سریعتر عملیاتی شود.
حسن هدایتی؛ کمبود آب شرب و فقدان سخت افزارهای فرهنگی نظیر مجتمع فرهنگی - هنری را از جمله خواسته های مردم علی آباد بیان کرد.
وی قرارگیری زمین های کشاورزی بخشی از روستاییان علی آباد در زمره اراضی ملی را مشکل دیگری برای کشاورزان منطقه بیان کرد و خواهان واگذاری آن به تولیدکنندگان روستایی شد.
فرماندار علی آباد مخالفت منابع طبیعی با ساخت تله کابین از سوی بخش خصوصی را از دیگر خواسته ها برای رونق گردشگری منطقه بیان کرد.
حجت الاسلام مهدی نژاد امام جمعه علی آباد هم پرداخت بهنگام وجه خرید محصولات کشاورزی تضمینی از کشاورزان شهرستان را خواستار شد.
رضا باقری رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری علی آباد هم بی توجهی سند چشم انداز استان گلستان به حوزه گردشگری این شهرستان را از جمله مشکلات عنوان و خاطرنشان کرد: شرایط طبیعی منطقه، وجود جنگل های هیرکانی و آبشار تمام خزه ای کبودوال تنها بخشی از مزیت های گردشگری علی آباد کتول است.
اسدالله قره خانی نماینده مردم علی آباد در مجلس هم با قدردانی از تصویب منطقه آزاد تجاری اینچه برون استان گلستان در هیات دولت؛ تسریع در تامین اعتبار ساخت و توسعه نیروگاه سیکل ترکیبی علی آباد به عنوان تنها منبع تامین برق استان را از جمله مهمترین مطالبات مردم منطقه دانست.
رییس جمهوری صبح امروز سفر دو روزه خود را به گلستان را از کلاله و گنبدکاووس در شرق این استان شروع کرد.
مرتضی بانک به عنوان نماینده رییس جمهوری برای بررسی مشکلات علی آباد کتول به این شهرستان 140 هزار نفری در شرق استان گلستان سفر کرده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.