از فعالین عرصه سلامت و پرستاران منطقه آزاد ماکو تجلیل شد

به همت سازمان منطقه آزاد ماکو و با حضور امام جمعه و معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو از تلاشگران عرصه سلامت و پرستاران این منطقه تجلیل شد.

به گزارش فرینا،‌ امام جمعه ماکو در این مراسم با اشاره به اینکه شغل پزشکی و پرستاری در نزد پروردگار دارای منزلت است گفت:‌ پرستاران اسوه بارز صبر و ایثار هستند و بزرگترین افتخار این قشر، نام گذاری روز ولادت حضرت زینب (س) به نام روز پرستار است.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد هاشمی اضافه کرد: مهمترین ویژگی های شخصیتی حضرت زینب (س) صبر و حفظ حیا در مواجهه با مشکلات زندگی بود و پرستاران باید در برخورد با بیماران، این ویژگی را سرمشق خود قرار دهند.
وی با بیان اینکه زینب کبرا سلام الله در کنار پرستاری اسطوره بندگی و عبودیت بود و در مجلس یزید شجاعانه به دفاع از حق و حقیقت پرداخت، اظهار کرد: حضرت زینب (س) در تمام زمینه ها الگو هستند و حضور فعال ایشان در جامعه نشان می‌دهد که یک بانوی مسلمان می‌تواند در همه عرصه‌ها حضوری فعال داشته باشد،

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو نیز گفت:‌ تلاشگران عرصه سلامت با وجود همه کاستی ها و مشکلات هیچگاه دست از تلاش برای بهبود بیماران و ارائه خدمات درمانی مطلوب برنمی دارند و اسوه صبر و تعهد هستند.

حسین حمزه لو با اشاره به اینکه پرستاران از حلقه های مهم در زنجیره درمانی یک بیمار به شمار می روند اضافه کرد: این قشر در عین همه زحمات و کاستی های موجود خم به ابرو نمی آورند و هیچگاه خللی در کار مراقبتی و درمان بیمار ایجاد نمی کنند.

حمزه لو افزود: حجم کاری پرستاران در طول روز به قدری بالاست که شاید اگر قلبی مهربان در سینه این افراد نمی تپید عطای کار را بر لقایش می بخشیدند اما، حس انسان دوستی و کمک رسانی باعث شده است که با همه مشکلات مسیر حمایتی خود را از بیماران با قدرت ادامه دهند.

به گزارش فرینا، اجرای برنامه های متنوع و شاد به همراه تجلیل از پرستاران ماکو از درگیر برنامه های اجرا شده در این مراسم بود. 

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو