صنعت کشاورزی کشور از ارس الگو بگیرد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در بازدید از منطقه آزاد ارس با اشاره به موفقیت های ارس در کشت صنعتی و گلخانه ای، تکنولوژی و روش های به کار گرفته شده، گفت: صنعت کشاورزی کشور از ارس الگو بگیرد.

به گزارش فرینا، مسعود پزشکیان، در این بازدید، گفت: تولید کننده ها و سرمایه گذاران منطقه آزاد ارس باید فارغ از مشکلات با تمام قوا به فعالیت های خود ادامه داده و وظیفه مجلس و مسئولان کشور، برداشتن این مشکلات از پیش پای فعالان صنعتی و اقتصادی ارس است.
پزشکیان عنوان کرد: اقدامات بسیار مهم و ارزنده ای در منطقه آزاد ارس انجام شده است که می تواند به عنوان الگوی موفق در تمام کشور اجرایی شود.
وی با اشاره به توسعه مناسب منطقه آزاد ارس در حوزه کشاورزی، تصریح کرد: فعالیت های ارس در زمینه کشاورزی مدرن و صنعتی می تواند الگویی برای تمام کشور باشد و می توان با تکنولوژی هایی که در کشاورزی منطقه آزاد ارس استفاده شده است، مشکلات کشور در زمینه کمبود منابع آبی را مرتفع کرد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، افزود: افزایش تولید و اشتغال در ارس نشان دهنده موفق بودن روش ها و تکنولوژی های به کار گرفته شده است و این منطقه برای نقش آفرینی در زمان کنونی و حساس کشور، فقط به حمایت نیاز دارد.
پزشکیان خاطرنشان کرد: این همان کاری است که باید در حوزه دریاچه ارومیه نیز انجام دهیم و با استفاده کم از منابع آبی بتوانیم این دریاچه را احیا کنیم. با این کار هم کشاورزی منطقه نجات پیدا کرده و هم منابع آبی به حالت ایده آل برمی گردد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اینکه در کنار توسعه گلخانه های منطقه آزاد ارس، کارخانه ای نیز برای تولیدات تجهیزات گلخانه ای تاسیس شده است، نشان دهنده نگاه همه جانبه به توسعه کشاورزی ارس است.
پزشکیان در زمینه مشکلات سرمایه گذاران منطقه آزاد ارس نیز گفت: برخی از مشکلات اساسی در زمینه بخش نامه هایی که به منطقه آزاد ارس تحمیل می شود و مشکلات گمرکی و تسهیلات بانکی از جمله مسائلی بود که در این سفر به آنها اشاره شد.
وی در پایان عنوان کرد: منطقه آزاد ارس دارای ظرفیت های بالایی برای مقابله با تحریم های ناجوانمردانه آمریکاست و می توانیم با بهره گیری از این ظرفیت و پشتیبانی از سرمایه گذاران، دوره حساس کنونی را با موفقیت طی کنیم.
گفتنی است، بازدید از کارخانه تولید کفش دنیلی، تارلا امین، پاناچوب، درنا باطری ، سازنده تجهیزات گلخانه ای ره پویان جبهه سبز ،گلخانه تارلا امین، بازدید میدانی از گلخانه در حال ساخت تارلا امیر و کشتارگاه ارس از جمله برنامه های بازدیدی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در منطقه آزاد ارس بود. پزشکیان در این سفر از سوی محسن نریمان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس مورد استقبال و همراهی قرار گرفت.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو