رونمایی از 100 بسته سرمایه ‌گذاری در منطقه آزاد چابهار

بیش‌ از 100 بسته سرمایه ‌گذاری با حضور بیش از 300 هیات، شرکت سرمایه گذاری و فعال اقتصادی همزمان با برگزاری همایش بین ‌المللی 'فرصت ‌های سرمایه‌ گذاری' یا 'چابهار اینوست'(رویداد چابهار) 28 و 29 دیماه جاری رونمایی می ‌شود.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، همایش بین ‌المللی 'چابهار اینوست' یا 'رویداد چابهار ' فصل جدیدی از سرمایه گذاری ها را رقم خواهد زد و می توان گفت این همایش که با مشارکت استانداری سیستان و بلوچستان و منطقه آزاد چابهار برگزار خواهد شد می تواند نقش مهمی در جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی داشته باشد.
در این همایش قرار است سرمایه ‌گذاران داخلی سیستان و بلوچستان، شماری از وزیران، مقامات ارشد کشوری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی شرکت کنند و هر کدام از سخنرانان توانمندیهای سرمایه گذاری در این استان را تشریح کنند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تمرکز این همایش استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های سرمایه ‌گذاران بومی سیستان و بلوچستان است تا نقش بهتری برای توسعه طرح‌ های زیربنایی ایفا کنند.
عبدالرحیم کردی افزود: پنل ‌های گردشگری، صنعت و معدن، شیلات و کشاورزی، صنایع بزرگ و انرژی در این همایش برگزار می شود.
کردی بیان کرد: تاکنون 100 بسته سرمایه گذاری از سراسر سیستان و بلوچستان برای ارائه در این همایش برنامه ریزی شده و 300 سرمایه گذار داخلی و خارجی و مسئولان برای شرکت در این همایش اعلام آمادگی کرده اند.
وی ادامه داد: هیچ محدودیتی برای سرمایه گذاری در این منطقه وجود ندارد و همه شرایط برای فعالان تجاری و اقتصادی داخلی و خارجی مهیاست.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت:هم اینک بیش از سه هزار شرکت سرمایه گذاری در منطقه آزادچابهار به ثبت رسیده است که از جمله اینها 400 شرکت از 15 کشور مختلف هستند.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه ‌گذاری استانداری سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: همایش‌ فرصت‌ های سرمایه‌ گذاری می تواند به توسعه زیرساخت ها و اجرای طرح های سرمایه گذاری در بخش های مختلف کمک کند و این امر موجب اشتغال شود.
ماندانا زنگنه افزود: ارائه بسته‌ های سرمایه‌ گذاری متنوع از شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان بویژه شهرستان های ساحلی چابهار و کنارک می تواند موجب جذب سرمایه افراد بومی شود.
زنگنه تصریح کرد: سیستان و بلوچستان سرشار از فرصت های سرمایه گذاری است و بسته ‌های سرمایه ‌گذاری آماده شده می تواند آنان را با همت افراد بومی عملی کند.
دبیر نخستین همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه ‌گذاری سیستان و بلوچستان نیز به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این همایش با موضوع 'چابهار دروازه توسعه محور شرق' با رویکرد توسعه این استان برگزار می شود.
غلامرضا پناه افزود: برگزاری این همایش علاوه بر جلب توجه سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی داخلی با دعوت از صاحبان سرمایه خارجی نگاه جدیدی به توسعه این منطقه از کشور و جذب سرمایه گذاری جدید را ایجاد کند.
پناه بیان کرد: برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی فرصت های سرمایه ‌گذاری و توانمندی های صادرات گرا در حاشیه این همایش می تواند در تبادل اطلاعات فنی و تجاری بین سرمایه گذاران، تجار، مسئولان دولتی و مجریان طرح های سرمایه گذاری نقش مفیدی داشته باشد.
عضو هیات مدیره و معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: پنج پنل با موضوعات صنعت و معدن، تجارت، حمل و نقل و ترانزیت، کشاورزی و شیلات، نیرو و انرژی، گردشگری و صنعت توریسم در روز دوم همایش برگزار می شوند.
پناه تصریح کرد: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نیز افتتاح طرح های شیلاتی نظیر پرورش میگو در گواتر، افتتاح کارخانه توربافی ماهوربافان بلوچی و کلنگ زنی پروژه دیتا سنتر منطقه آزاد چابهار و طرح های گردشگری در روستای'درک' کنارک را شاهد خواهیم بود.
وی گفت: بازدید از بنادر شهیدبهشتی و کلانتری، پیکره های منطقه آزاد چابهار، نمایشگاه فرصت های سرمایه‌ گذاری سیستان و بلوچستان، انعقاد توافق نامه قراردادها و جمع بندی همایش و ارائه سیاست های کلان سرمایه گذاری از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این همایش 2 روزه که در سالن همایش های بین المللی منطقه آزاد چابهار بر گزار می شود، است.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو