همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری چابهار سالیانه برگزار می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری چابهار که با دید توسعه سیستان و بلوچستان اواخر این هفته برگزار می‌شود قرار است به رویداد ثابت سالانه تبدیل شود.

به گزارش فرینا، عبدالرحیم کردی در گفت‌وگو با تسنیم در چابهار اظهار داشت: همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری چابهار 28 و 29 دی ماه با مشارکت منطقه آزاد چابهار و استانداری سیستان و بلوچستان و با حضور بیش‌از 300 سرمایه‌گذار و گروه سرمایه‌گذاری و مقامات، وزرا، نمایندگان مجلس و مدیران ارشد کشوری برگزار می‌شود.

کردی افزود: حدود 100 بسته سرمایه‌گذاری در پنل‌های شیلات و کشاورزی، صنعت و معدن، نفت،گاز و پتروشیمی،گردشگری و حمل و نقل و ترانزیت در این همایش رونمایی می‌شود که حدود نصف این بسته ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری چابهار و منطقه آزاد آن و بقیه مختص به دیگر شهرهای سیستان و بلوچستان است.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین هدف ما از برگزاری این همایش که قرار است به رویداد ثابت سالیانه تبدیل شود، شناساندن ظرفیت‌‌های اقتصادی منحصر به فرد سیستان و بلوچستان و چابهار به سرمایه‌گذاران و به‌ویژه سرمایه‌گذاران بومی داخلی و خارجی سیستان و بلوچستان است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: سرمایه‌گذاران از ایران و کشورهای همسایه که عمدتا صاحب سرمایه‌ بومی سیستان و بلوچستان هستند در این همایش شرکت می‌کنند و بسته‌های سرمایه‌گذاری متنوع از صنایع غذایی و پتروشیمی تا فولاد و گردشگری و پنل‌های خورشیدی و انرژی‌های نو به آن‌ها ارائه می‌شود.

کردی گفت: بسته‌های سرمایه‌گذاری را سعی کردیم با مطالعات جامع و کامل به سرمایه‌گذاران ارائه دهیم تا با در نظر گرفتن همه جوانب وارد سرمایه‌گذاری شوند؛ معتقدیم در فضای جدید باید بر ظرفیت‌ها و توامندی‌های داخلی تکیه کنیم که آوردن سرمایه، سرمایه‌گذاران بومی سیستان و بلوچستان که در کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس مشغول‌اند؛ برای توسعه چابهار و سیستان و بلوچستان تحول آفرین است.

وی خاطرنشان کرد: این همایش در دو بخش، اول بررسی افق‌های توسعه‌ای چابهار و سیستان و بلوچستان و بخش دوم نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری فعلی استان و چابهار در دو روز ادامه داد. قرار است این همایش به رویداد ثابت سالیانه تبدیل شود.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو