8 / «اقتصاد هنر» لازمه توسعه فرهنگی در مناطق آزاد

معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: یکی از اصلی ترین و مهم ترین زمینه هایی که در مناطق آزاد ظرفیت فعالیت و توسعه دارد «اقتصاد هنر» است.

به گزارش فرینا، محمدرضا رستمی در حاشیه نشست علمی ـ آموزشی «مناطق آزاد؛ الگوی توسعه صنایع فرهنگی و خلاق» در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و دانشگاه هنر افزود: این ظرفیت ها در هر یک از مناطق آزاد متمایز و متفاوت است و باید متناسب با ظرفیت های هر منطقه باشد.
رستمی گفت: دانشگاه هنر با قدمتی که دارد به لحاظ علمی و نیروی انسانی متخصص می تواند به ارتقاء صنعت به مناطق آزاد کمک کند.
وی به حضور نخبگان هنری در موضوعات مختلف در مناطق آزاد تاکید کرد و افزود: جذب نخبگان فاخر هنری به مناطق آزاد در حوزه های مختلف می تواند تصویری برجسته و ممتاز از مناطق آزاد را به کشور و دنیا صادر کند، این امر می تواند فرآیند جدیدی از کسب و کارها را وارد این مناطق کند و چهره «اقتصاد خلاق» و «اقتصاد فرهنگ» را به بروز و ظهور برساند.
معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد ادامه داد: سیاست هایی که در برنامه راهبردی مناطق آزاد وجود دارد از این طریق همکاری با نهادهایی مانند دانشگاه هنر عملیاتی و تکمیل می شود.
رستمی افزود: دانشگاه هنر به واسطه تجربه برجسته در خاورمیانه این فرصت را برای مناطق آزاد ایجاد می کند که با ایجاد پردیس های دانشگاهی هنر به صورت مشارکتی با دانشگاه های خارجی، جذب دانشجویان داخلی و خارجی در حوزه هنر به مناطق آزاد تسهیل و تسریع شود.
معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان به استفاده از ظرفیت های ملی در مناطق آزاد اشاره کرد و گفت: امیدوار هستیم این توانایی را داشته باشیم تا از ظرفیت های ملی در مناطق آزاد استفاده کنیم و الگوی جدیدی از فرآیندهای اقتصادی و اجتماعی را به سرزمین اصلی بازگردانیم. مسیر تحول مشخصی در توسعه فرهنگی از مناطق آزاد آغاز شده و امیدواریم به سرزمین اصلی نیز تعمیم داده شود.
به گزارش فرینا، در دومین روز از نشست علمی ـ آموزشی «مناطق آزاد؛ الگوی توسعه صنایع فرهنگی و خلاق»، تفاهم نامه همکاری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و دانشگاه هنر با حضور محمدرضا رستمی معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق این دبیرخانه و سید حسن سلطانی رییس دانشگاه هنر به امضاء رسید. 
گفتنی است؛ در بخش دوم این نشست نیز در بخش انتقال تجارب و شبکه سازی، کارآفرینان و فعالان حوزه صنایع خلاق، راه های گسترش کسب و کارهای نوین، ایجاد اشتغال و درآمد پایدار را با شرکت کنندگان به بحث و بررسی خواهند گذاشت.
 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو