جذب بیش‌از هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی در بندر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدایامسال تاکنون بیش‌از هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی در بندر چابهار جذب شده است .

به گزارش فرینا، بهروز آقایی در حاشیه همایش بازرگانی ـ صادراتی نفت پاسارگاد درگفت‌وگو با ایسنا-منطقه سیستان وبلوچستان اظهارکرد: از زمان افتتاح فاز اول بندر چابهار از سوی رئیس جمهور در آذرماه گذشته تاکنون،بیش‌از 20 هیئت داخلی و خارجی و 60 تا 70 شرکت متقاضی سرمایه‌گذاری در بندر چابهاربوده‌اند .
آقایی افزود: در 9 ماه گذشته تاکنون جهشی بزرگ در جذب سرمایه خصوصی‌هاو رشد عملیات این بندر داشتیم؛ از ابتدای امسال تاکنون بیش‌از هزار میلیارد تومان ازسرمایه بخش خصوصی در بخش‌های پسکرانه بندر نظیر ساختپایانه‌ها و انبارها، پالایشگاه و ....جذب شده و کارهای عملیاتی آغاز شده است .
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امروزمی‌توانیم این ادعا را کنیم که بندر چابهار، بهترین نفع‌ها را از فضای بعد از برجامبرد؛ از بهمن‌ماه 95 با باز شدن اولین ال سی تاکنون بیش‌از 30 دستگاه استراتژیک مکملبندر شامل جرثقیل‌های تخلیه و بارگیری از اروپا به چابهار وارد شده است .
وی با بیان اینکه یک میلیارد دلار صرف توسعه فاز اول بندرچابهار شده است، گفت: بندر چابهار امروز بندری بدون محدویت است؛ راهبرد توسعه بندرچابهار با توجه به موفعیت استراتژیک و نزدیکی این بندر به بازارها و مسیرهای تجارتبین‌المللی، افزایش سهم تجارت دریایی ایران، رقاپذیری کالاهای صادراتی و کاهش هزینهکالاهای وارداتی بوده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: فازاول توسعه بندر چابهار یکی‌از بزرگ‌ترین پروژه‌های زیرساختی صدسال اخیر کشوراست؛ درعملیات توسعه فاز اول این بندر 203 هکتار از دریا استیصال شده و به خاک جمهوری اسلامیایران اضافه شده است؛ از این 203 هکتار، 63 هکتار بتن‌ریزی و عملیاتی شده است و امروزتحت عنوان محوطه‌های کانتینری و جنرال کارگو به‌کار می‌رود.300 هکتار حوزچه آرامش با1470 متر موج شکن و عمق 16.5 متر ایجاد شده که قابلیت پهلوگیری بزرگ‌ترین کشتی‌هایاقیانوس پیما در هر فصل از سال را دارد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو