پتروشیمی؛ اولویت نخست ارزآور کشور است

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: این شرکت راهگشای موانع پیشرفت طرح‌های پتروشیمی است و همه تلاش خود را برای برطرف کردن مشکلات و چالش‌های واحدهای پتروشیمی به‌کار می‌گیرد.

به گزارش فرینا به نقل از ایلنا، بهزاد محمدی در نشست هماهنگی با مدیران عامل طرح‌های فاز ۲ پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افزود: به دلیل سابقه کار در واحدهای عملیاتی، همه چالش‌ها و مشکلات پیش روی پیشرفت طرح‌ها را  درک می‌کنم.
محمدی با اشاره به اینکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی راهگشای موانع پیشرفت طرح‌هاست، گفت: این شرکت بدون توجه به مالکیت پروژه‌ها، راهکارهای تسهیل فرآیند توسعه صنعت پتروشیمی را اتخاذ می‌کند.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، به ۵۴ مجتمع تولیدی با حدود سالانه ۵۴ میلیون تن محصول پتروشیمی در کشور اشاره و تصریح کرد: ۶۴ طرح صنعت پتروشیمی کشور شامل پنج طرح زیرساختی، ۶ پروژه خوراک و ۵۳ طرح پتروشیمی است.
محمدی با اشاره به ۴۱ طرح فعال با پیشرفت بالای ۲۰ درصد در  صنعت پتروشیمی، ادامه داد: از این تعداد، ۲۱ طرح در فاز ۲ پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس قرار دارد که نشان دهنده سهم بالای ۵۰ درصدی این منطقه از کل توسعه صنعت پتروشیمی کشور است.
به گفته وی، صنعت پتروشیمی به عنوان یک صنعت مولد و اولویت نخست کشور در حوزه ارز آوری و اقتصاد، حائز اهمیت است و وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی توجه و حساسیت ویژه‌ای به توسعه و تکمیل طرح‌های این صنعت دارند.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه با همکاری و بررسی چالش‌های پروژه‌های پتروشیمی، به‌زودی به سمت برطرف کردن مشکلات واحدها خواهیم رفت، افزود: در ماه‌های آینده مسیری را ایجاد خواهیم کرد تا واحدها با مشکلات کمتر و بازدهی بیشتر به اهداف خود برسند.
محمدی با بیان اینکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی همه مشکلات و چالش‌های واحدهای پتروشیمی رصد می‌کند، گفت: حضور و بازدید مداوم از طرح‌های پتروشیمی فاز۲ پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تا بهره برداری از آنها ادامه خواهد داشت.
به گفته وی، همه تلاش شرکت ملی صنایع پتروشیمی این است که بتواند نقش حاکمیتی خود را در توسعه صنعت به خوبی ایفا کند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو