تمام مصوبات همایش را پیگیری می‌کنم

استاندار سیستان و بلوچستان در رأس کارگروهی تخصصی، مصوبات نخستین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری این استان «رویداد چابهار» را پیگیری می‌کند.

به گزارش فرینا، استاندار سیستان و بلوچستان در آیین اختتامیه و پنل جمع‌بندی همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان از تشکیل کارگروهی با مسئولیت خود برای پیگیری مصوبات این همایش خبر داد.
«احمدعلی موهبتی» در این جلسه که با حضور بیش از 300 سرمایه‌گذار داخلی و خارجی برگزار شد، اظهار داشت: تمام مصوبات پنل های تخصصی این همایش، مصوبه نهایی همایش خواهند بود و مسئولان استان موظف به پیگیری این مصوبات‌اند.
موهبتی با تأکید بر اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران موظف‌اند به‌طور لحظه‌ای با سرمایه‌گذاران در تماس باشند، تصریح کرد: فرمانداران هر شهرستان به همراه مدیران دستگاه‌های اجرایی یک روز در هفته (دوشنبه) را برای ملاقات و جلسه با سرمایه‌گذاران و یک روز هم (چهارشنبه) برای انجام کارشناسی طرح‌های سرمایه‌گذاری اختصاص دهند.
استاندار همچنین به مدیران دستگاه‌های اجرایی استان دستور داد فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان را به شکلی شفاف در سایت‌های سازمانی خود و رسانه‌ها معرفی کنند به‌طوری‌که هر سرمایه‌گذار در هر نقطه از کشور و دنیا بتواند این فرصت‌ها را در اختیار داشته باشد و برای انجام آن اقدام کند.
وی با اشاره به سخن «عبدالله عبدالله» معاون اجرایی رئیس‌جمهور افغانستان مبنی بر اینکه «افغانستان اگر بخواهد پیشرفت کند باید سرنوشتش را با سرنوشت چابهار گره بزند»، بر تأمین بسترهای لازم برای نقش‌آفرینی هر چه بیشتر چابهار در عرصه‌های جهانی تأکید کرد.
مقام عالی دولت در استان سیستان و بلوچستان مهمترین موضوع در ایجاد بسترهای لازم برای نقش‌آفرینی بیشتر چابهار را نوع رفتاری عنوان کرد که باید منجر به جذب سرمایه‌گذار به استان شود.
موهبتی ابراز امیدواری کرد که مصوبات نخستین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان در رویداد چابهار بتواند قدرت اثرگذاری چابهار را در توسعه منطقه سواحل مکران، محور شرق کشور و کشورهای منطقه بیشتر کند.
وی احداث فرودگاه بین‌المللی چابهار را یکی از اقداماتی عنوان کرد که موجب نزدیک‌تر شدن این منطقه آزاد به مراکز قدرت و سرمایه خواهد شد و دراین‌باره اظهار داشت: حدود دو هفته قبل به همراه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ملاقاتی با مدیران وزارت راه و شهرسازی، شرکت فرودگاه‌ها و سازمان هواپیمایی کشور داشتیم و احداث فرودگاه بین‌المللی چابهار را که مجوز آن در اردیبهشت‌ماه 95 از شورای قضایی کشور صادرشده است پیگیری کردیم و امیدواریم هر چه زودتر عملیات اجرایی آن آغاز شود.
آب‌وهوای منحصربه‌فرد چابهار یکی از ویژگی‌های منطقه آزاد چابهار بود که استاندار سیستان و بلوچستان آن را به سرمایه‌گذاران حاضر در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری این استان یادآور شد و در این خصوص گفت: بیشترین دمای این منطقه در 20 سال گذشته از 32 درجه سانتی‌گراد تجاوز نکرده و کمترین دمای آن نیز از 16 درجه کاهش پیدا نکرده است.
استاندار سیستان و بلوچستان همچنین به وجود هفت گمرک رسمی در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد فعال شدن منطقه آزاد سیستان به‌عنوان دومین منطقه آزاد این استان بعلاوه دو منطقه ویژه اقتصادی میر جاوه و ایرانشهر در آینده‌ای نزدیک، بسترهای بیشتری را برای سرمایه‌گذاری در این استان فراهم آورد.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو