ممنوعیت ورود کالاهای گروه ٤ به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خلاف قانون است

نائب رئیس فراکسیون مناطق آزاد گفت : بخشنامه اخیر گمرک ایران در خصوص ممنوعیت ترانزیت و ورود کالاهای گروه ٤به مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی خلاف قانون است.

به گزارش فرینا، ناصر شریفی با انتقاد از بخشنامه اخیر گمرک افزود: بخشنامه اخیر گمرک ایران به معنای تعطیلی کامل و رکود مطلق در مناطق آزاد کشور و تعطیلی واحدهای تولیدی و بیکاری بیش از٥٠٠هزار نفر است.

شریفی با انتقاد از نگاه نامادری به مناطق آزاد گفت: این مناطق با حکم قانون ایجاد شده اما متأسفانه طی این سال‌ها هربار با وضع بخشنامه و دستورالعمل‌هایی روند توسعه و پیشرفت در این مناطق که می‌توانند نقش مؤثری در اقتصاد ملی وبین المللی إیفا نمایند را با کندی و رکود مواجه ساخته‌اند.
نماینده مردم بندرلنگه، بستک، پارسیان و جزیره کیش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه معمولاً بخشنامه‌ها و دستورالعمل ها برای تسریع و تصریح در اجرای قانون است افزود: برخی دستگاه‌ها با وضع بخشنامه قانون را دور می‌زنند وبخشنامه های فراقانونی صادر میکنندکه به اقتصاد ملی آسیب میزند.
شریفی خاطرنشان کرد: این بخشنامه و بخشنامه‌های دیگری که دیگر دستگاه‌ها در خصوص مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی وضع می‌کنند مساوی با رکود مطلق در مناطق آزاد و بیکاری بیش از٥٠٠هزار نفر که در واحدهای تولیدی این مناطق مشغول کار هستند.
وی با طرح این موضوع که مناطق آزاد براساس قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی مصوب ١٣٧٢ / ٦ / ٧ اداره می‌شوند که در قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور نیز تکالیف این مناطق ونحوه اداره آنها مشخص شده است گفت: متأسفانه هر بار با وضع بخشنامه‌های متناقض فراقانونی باعث کند شدن روند فعالیت اقتصادی و رکود در بخش‌های تجاری وصنعتی این مناطق می‌شود که به نوعی خود تحریمی وکمک به فشارهای دشمن تلقی می‌شود.
نایب رئیس فراکسیون مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی در پایان با اشاره به اینکه مناطق آزاد در شرایط تحریمی دشمن می‌توانند نقش مؤثری در اقتصاد ملی و بین المللی إیفا نمایند افزود: از کسانی که شبهه یا ذهنیتی نسبت به مناطق آزاد دارند دعوت می‌کنیم یکبار که شده پای درد دل فعالین اقتصادی بخش خصوصی در این مناطق و تشکل‌های جامعه بازاریان و سرمایه گذاران این مناطق بنشینید تا از این پس با وضع چنین بخشنامه‌هایی بیش از این خون به دل کسانی که در شرایط بسیار سخت برای کمک به اقتصاد کشور در٢٣سال قبل در این مناطق فعالیت تجاری واقتصادی شروع نموده نکنند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو