کارخانه تولید روغن زیتون در منطقه آزاد ارس به بهره برداری می رسد

سرمایه گذار خارجی شرکت تاتلی شمس ارس از افتتاح فاز اول کارخانه تولید و فرآوری روغن زیتون و سایر روغن های خوراکی با سرمایه گذاری 30 میلیارد تومانی و اشتغال زایی 60 نفر تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش فرینا، عابدین تاتلی با اعلام این خبر، گفت: کارخانه تولید روغن زیتون تاتلی شمس ارس با سرمایه گذاری مشترک ایران و ترکیه در منطقه آزاد ارس احداث می شود و با افتتاح فاز اول در پایان سال 97 شاهد اشتغال 60 نفری در این واحد صنعتی و تولیدی خواهیم بود. 
تاتلی تصریح کرد: این شرکت در سال 1397 ثبت و کار احداث واحد صنعتی و تولیدی بلافاصله آغاز شده است. بر اساس پیش بینی های صورت گرفته با افتتاح فازهای بعدی، شاهد اشتغال بیش از 200 نفر در این مجتمع تولیدی خواهیم بود. 
وی با اشاره به زمینه های فعالیت شرکت تاتلی شمس ارس، خاطرنشان کرد: تولید روغن زیتون خوراکی با کیفیت و شناساندن این محصول سالم به ایرانیان، اولین هدف این شرکت است و این کارخانه با 30 میلیارد تومان سرمایه گذاری به بهره برداری می رسد. 
سرمایه گذار ترک شرکت تاتلی شمس ارس، در ادامه گفت: شرکت ترکیه ای دارای سابقه بیش از 30 سال در زمینه تولید و صادرات روغن زیتون به کشورهای مختلف جهان است و صاحب برندهای معتبری در ترکیه و سایر کشورهاست. 
تاتلی افزود: ترکیه و ایران کشورهای اسلامی و همسایه هستند و در وحله اول همین باعث شده است که به سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس ترغیب شویم. زیتون نیز بارها در قرآن اشاره شده و معتقدیم روغن زیتون یک اکسیر الهی برای سلامتی انسانهاست.
وی تاکید کرد: محصولات این شرکت دانش بنیان و سلامت محور هستند و تلاش می کنیم تا محصولی با کیفیت را وارد بازار ایران کرده و به عنوان فرهنگ سازی، مصرف کننده های ایرانی را به سمت استفاده از روغن های سالم سوق دهیم. 
سرمایه گذار خارجی شرکت تاتلی شمس ارس با اشاره به کیفیت بالای محصولات تولید این شرکت در ترکیه، گفت: این شرکت صاحب 5 برند معتبر جهانی است و روغن های تولید شده بارها در بررسی ها و جشنواره های بین المللی صاحب عناوین و رتبه های برتر از نظر سلامتی و کیفیت شده اند. 
تاتلی خاطرنشان کرد: ایران نیز یکی از کشورهای تولید کننده زیتون است و تلاش داریم تا محصولات خود را با استفاده از زیتون ایرانی و مواد اولیه کشت و تولید شده در داخل ایران تولید کنیم. 
وی افزود: برندهای این شرکت دارای مجوز صادرات به اتحادیه اروپاست و محصولات تولیدی در منطقه آزاد ارس نیز می تواند به کشورهای اروپایی صادر شود. 
شرکت تاتلی شمس ارس با 90 درصد سرمایه گذاری ایرانی و 10 درصد سرمایه گذاری خارجی و با استفاده از تکنولوژی کشور ترکیه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. در ادامه نیز سرمایه گذاران این شرکت، فعالیت خود را با احداث شرکت پترو شمس ارس برای تولید بطری های پلاستیکی با سرمایه گذاری 20 میلیارد تومانی، شرکت شمس ناهید ارس برای تولید محصولات بهداشتی و طبیعی مشتقات زیتون با سرمایه گذاری 30 میلیارد تومانی و شرکت تولید و پخش با سرمایه گذاری 20 میلیارد تومانی ادامه خواهند داد.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو