کاهش ۳۰ درصدی تلفات جاده ای منطقه آزاد ماکو نسبت به سال گذشته

فرمانده پلیس راه ماکو گفت:‌در پی اجرای پروژه های تعریض جاده های محدوده منطقه آزاد ماکو، تلفات ناشی از حوادث رانندگی محورهای منطقه آزاد ماکو امسال نسبت به زمان مشابه پارسال ۳۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش فرینا، سرهنگ اسماعیل نژاد افزود: علی رغم افزایش 30 درصدی ترددات خودرویی هموطنان در جاده های محدوده منطقه، با رعایت قوانین از سوی شهروندان منطقه آزاد ماکو کاهش آمار تلفات جاده ای را شاهد هستیم .

وی با اشاره به اهتمام سازمان منطقه آزاد ماکو در تعریض و بهسازی جاده های منطقه و تلاشهای پرسنل پلیس راه ماکو اضافه کرد: به همیت پلیس راه ماکو و با بهسازی جاده ها توسط سازمان منطقه آزاد،‌ اقدامات اولیه برای مقابله با افزایش تلفات در محورهای روستایی در قالب آموزش دهیاران برای فرهنگ سازی و اصلاح رفتار رانندگان و مردم در منطقه صورت گرفت. 
فرمانده پلیس راه ماکو فرمانده پلیس راه ماکو با اشاره به اینکه مشارکت راهداری، پلیس راه، اورژانس و هلال احمر در کاهش تلفات جاده ای حائز اهمیت است ادامه داد:‌ کاهش تلفات، سرعت وسائل نقلیه و افزایش ایمنی موتورسواران و عابران پیاده در مسیرهای روستایی با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی تمامی دستگاه های اجرایی و متولاین فرهنگی امکان پذیر است. 

فرمانده پلیس راه ماکو از رانندگان خواست با رعایت قوانین و موارد ایمنی در محورهای مواصلاتی منطقه تردد کنند و با استفاده از سامانه 141 قبل از سفر از وضعیت جاده ها با خبر شوند.

گفتنی است، منطقه آزاد ماکو با ۲۰۰ کیلومتر راه اصلی و ۱۹۰ کیلومتر راه فرعی در شمال غربی ترین نقطه ایران در همسایگی کشور ترکیه بعنوان هفتمین منطقه آزاد تجاری و اقتصادی کشور، با برخورداری از ظرفیت های اقتصادی قابل توجه و امکانات زیر بنایی مناسب و حاکمیت مجموعه ای از قوانین و مقررات ویژه حمایتی ، فرصت های قابل توجهی را پیش روی سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم نموده است . 

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.