تقدیر از مدیریت غذا و داروی ارس در دهمین نشست قطب غذا و داروی مناطق آزاد کشور

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس، گفت: از مدیریت غذا و داروی ارس در دهمین نشست قطب غذا و داروی مناطق آزاد کشور تقدیر شد.

به گزارش فرینا، یوسف داداش زاده ، با اعلام این خبر، افزود: مدیریت غذا و داروی ارس در مدت فعالیت یک ساله خود اقدامات ارزشمندی در راستای  وظایف تعیین شده، انجام داده و در دهمین نشست قطب غذا و داروی مناطق آزاد مورد تقدیر قرار گرفت.
داداش زاده تصریح کرد: منطقه آزاد ارس، اولین منطقه آزاد نسل دومی بود که در آن تفویض اختیارات مدیریت غذا و دارو در راستای رسالت ایجاد مدیریت یکپارچه، تسهیلات در فضای کسب و کار و افزایش سرمایه گذاری از طریق پیاده سازی وحدت رویه، همکاری بیشتر و ارتقاء نظارت بر کالاهای سلامت محور و استفاده حداکثری از توان و امکانات سازمان، شکل گرفت. 
وی خاطرنشان کرد: این مدیریت در مدت یکسال فعالیت اجرایی خود در زمینه صدور مجوز ترخیص و مصرف فرآورده های سلامت محور، بیش از 700 اظهارنامه گمرکی واردات فرآورده های سلامت محور را بر اساس ضوابط استاندارد سازمان غذا و دارو، ضوابط برچسب گذاری فرآورده های سلامت محور و نتایج آزمونهای تخصصی بررسی و نسبت به صدور مجوز ترخیص و مصرف اقدام کرده است. 
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس افزود: در این مدت بیش از 1700 نمونه فرآورده های وارداتی قبل از عرضه به بازار مصرف ارس براساس ضوابط سازمان غذا و دارو و آزمون های تخصصی مورد ارزیابی کیفی قرار گرفته و فرآورده های دارای کیفیت و در سطح استاندارد ملی به بازار مصرف وارد شده است.
داداش زاده، با تاکید بر اینکه فرآورده های سلامت محور وارداتی در بازار ارس برای چندین بار از فیلتر نظارت بهداشتی عبور می کند، گفت: گردشگران و شهروندان با اطمینان خاطر می توانند نسبت به تهیه و مصرف این نوع فرآورده ها اقدام کنند.
وی در زمینه راه اندازی کارخانه های تولید فرآورده های سلامت محور نیز گفت: با تشکیل کمیته مشترک، بررسی ضوابط استقرار و تائید نقشه های اجرایی و اقدامات لازم جهت صدور پروانه های بهداشتی بیش از 20 کارخانه با محصولات تولیدی سلامت محور احداثی در حال انجام است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس تصریح کرد: مدیریت غذا و داروی ارس در مدت فعالیت، استراتژی های خود را به کمک سه کمیته علمی ـ مشورتی شامل کمیته مشترک فنی غذا و دارو، کمیته مشترک ارزیابی عدم انطباق فرآورده های وارداتی ارس و کمیته بررسی ضوابط استقرار واحدهای تولیدی سلامت محور پیش می برد. 
داداش زاده در ادامه افزود: همزمان با آغاز فعالیت های تجاری و صنعتی ارس از دهه گذشته، برخی کالاهای غیرمجاز، تاریخ گذشته و فاسد در انبارهای محدوده گمرکی رسوب شده بود. در این راستا با راه اندازی مدیریت غذا و داروی ارس و تشکیل کارگروه مشترک معدوم سازی ضمن بررسی کالاهای غیرمجاز و غیر قابل عرضه در انبارهای محوطه گمرکی و اخذ دستور دادستان عمومی و انقلاب جلفا، بیش از 400 تن فرآورده غیرمجاز و تاریخ گذشته رسوبی در محدوده گمرکی منطقه آزاد ارس به ارزش بیش از 30 میلیارد ریال معدوم سازی و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.
وی با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی به عنوان یکی از سرفصل های ضروری اقدامات این مدیریت، گفت: در زمینه فرهنگ سازی موثر، اطلاع رسانی و ارتقای سواد سلامت شهروندان و گردشگران بیش از 6 کمپین سلامت در قالب بسته های آموزشی و همچنین بسته های اطلاع رسانی در خصوص فرآورده های غیر مجاز و غیر قابل عرضه ویژه شهروندان و گردشگران توسط مدیریت غذا و دارو تهیه و توزیع شده است. 
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس در پایان تفویض اختیار غذا و دارو را نمونه موفقی از پیاده سازی مدیریت یکپارچه در پاسخ دهی مطلوب به درخواستهای روزانه سرمایه گذاران معرفی کرده و ابراز امیدواری کرد که با تفویض اختیار سایر دستگاه های اجرایی شاهد تسریع و تسهیل بیشتر در انجام فرایندهای الزامی و توسعه بسترهای لازم با هدف ایجاد کسب و کارهای جدید و سرمایه گذاری های متنوع در منطقه آزاد ارس باشیم. 
گفتنی است، در دهمین نشست غذا و داروی مناطق آزاد که با حضور معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، مدیر کل برنامه ریزی، بودجه و مدیریت عملکرد سازمان غذا و دارو، نمایندگان ادارات کل سازمان غذا و دارو و مدیران غذا و داروی مناطق آزاد کشور در نیمه دوم دی ماه سال جاری در تهران برگزار شد، مهدیزاده مدیر کل برنامه ریزی، بودجه و مدیریت عملکردسازمان غذا و دارو ضمن تاکید بر ضرورت ارتقای سطح فعالیت و اقدامات کاری مدیریت های غذا و داروی سایر مناطق آزاد کشور، از مدیریت غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ارس به واسطه عملکرد مثبت، خدمات شایسته و فعالیت های موثر در این حوزه تشکر و قدردانی کرد.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.