توانمندسازی پیمانکاران اولویت افزایش تولید نفت

افزایش تولید، توانمندسازی پیمانکاران و ایجاد نشاط در سازندگان داخلی مهم‌ترین هدف طرح نگهداشت و تولید است.

بیژن زنگنه در مراسم امضای­ قرارداد طرح‌های نگهداشت و افزایش ظرفیت­ تولید نفت گفت:​­­ توانمندسازی پیمانکاران و ایجاد نشاط در سازندگان داخلی مهم‌ترین هدف بسته‎های قراردادی طرح نگهداشت و افزایش توان تولید است. ­
وی با بیان اینکه امروز روز مبارکی برای صنعت نفت است، افزود: این روز را به همه همکارانم که یک سال و نیم زحمت کشیدند تبریک می‌گویم.
زنگنه با اشاره به اینکه در ابتدای مسئولیتم در­­ دولت دوازدهم،­ ایده‌ای را با همکارانم با هدف اشتغال‌زایی و ایجاد تحرک میان پیمانکاران ایرانی با استفاده از توان مالی داخلی مطرح کردم، افزود: اجرای این طرح، پیام روشنی به بیگانگان و برخی داخلی‌هاست که تلاش می‌کنند با تحریم در دل مردم نگرانی ایجاد کنند.
وزیر نفت از استفاده حداکثری توان پیمانکاران و سازندگان داخلی در طرح‌های نگهداشت تولید خبر داد و گفت:​ چهار درصد کل اعتبارات طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت به بحث مسئولیت‌های اجتماعی تعلق می‌گیرد، و همچنین نوسازی تاسیسات نفت نیز در این طرح مدنظر قرار دادیم.
وی افزود: هنر واقعی این است که با امکانات موجود و بدون فشار به بودجه عمومی، با خلاقیت برای کشور ثروت‌آفرینی کرد؛ کاری که در این طرح مورد توجه قرار گرفته است.
وزیر نفت، با تاکید بر این‌که یکی دیگر از اهداف در این طرح، اصلاح روش اجرای طرح‌ها و فاصله گرفتن از روش امانی و اجرا در قالب EPC/EPD به‌معنای واقعی است، افزود: پرداخت به پیمانکاران بر اساس تکمیل زنجیره‌ای از کار خواهد بود.
زنگنه تاکید کرد: استفاده حداکثری از توان پیمانکاران و سازندگان داخلی در اجرای این طرح، ​ بسیار مورد تاکید است. 
وی افزود: کمی طرح را به تاخیر انداختیم تا زمانی که با اجرای این طرح‌ها، نفت بیش‌تر به مدار می‌آید، بتوانیم این نفت را به بازار روانه کنیم.

برچسب ها : بیژن زنگنه
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.