عمران و خدمات روستایی سازمان منطقه آزاد ماکو در راستای اقتصاد مقاومتی

اقدامات سازمان منطقه آزاد ماکو در زمینه عمران و خدمات روستایی، قابل انکار نیست و نتایج مثبت و موثر در راستای تحقق سیاستها و اهداف اقتصاد مقاومتی، در بخشهای عمرانی و خدماتی در سکونتگاههای روستایی مورد توجه است.

به گزارش فرینا،‌به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو،‌ دستیابی به توسعه پایدار و به تبع آن توسعه پایدار روستایی، یکی از اهداف اساسی دولت  و سازمان منطقه آزاد ماکو است که مستلزم برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری و مدیریت دقیق و کارآمد است.

غلامرضا سلیمانی می گوید: دست‌یافتن به توسعه‌ای پایدار و متوازن که بتواند نیازهای جامعه محلی و روستانشینان مناطق مرزی را برآورده سازد و موجب رضایتمندی و رفاه عمومی شود، نیازمند داشتن برنامه و برنامه‌ریزی منطقه‌ای و مشارکتی است که در این راستا با تدوین برنامه های عملیاتی و توسعه روستایی آغاز شده و ادامه می یابد

سلیمانی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی توسعه روستایی جزئی از برنامه‌های توسعه هر کشور محسوب می‌شود ادامه داد: توزیع متعادل امکانات و خدمات‌رسانی بهینه به سکونتگاه ‌های روستایی، عامل مهمی در توسعه، عمران و آبادانی روستاها بخصوص روستاهای مرزی است.

وی با اشاره به اقدامات توسعه عمران روستایی اظهار می کند: در این راستا مشارکت در احداث آبرسانی به ۱۶ روستا در بورالان و ۱۶ روستا در دیم قشلاق ،‌مطالعه و اجرای طرح هادی . احداث راه روستایی قره تپه تا روستای قوری شکاک توسط این سازمان اجرا شده است.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه برای توسعه روستایی منطقه ۳۴ میلیارد و ۲۷۱ میلیون ریال هزینه شده است ادامه می دهد: اجرای این پروژه‌ها در روستاها باعث ارتقاء شاخص‌های کالبدی و زیست محیطی بوده که بهبود کیفیت زندگی در روستاها را سبب می‌شود.

سلیمانی می افزاید:‌ در همین راستا طی چهار سال گذشته و با توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و راهبردهای دولت برای توجه به توسعه مناطق روستایی به عنوان اساس توسعه کشور، اقدامات موثری برای افزایش اعتبارات تخصیصی به دهیاری‌ها صورت پذیرفته است.

به گفته وی تا سال ۱۴۰۰ هیچگونه مشکل آب شرب در روستاهای منطقه وجود نخواهد داشت و طبق برنامه ریزی انجام شده در  روستاهای مرزی منطقه به همت خیرین و دولت مدرسه مشکلات آموزشی رفع می شود

معاون فنی، عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در خصوص آب رسانی به روستاهای علی قندو، علی آباد و ترکمه می گوید:‌ باتوجه به گزارش ارسالی در خصوص مشکلات آب روستاهای مذکور، به دلیل منشأ آب نامناسب، کلیه لوله ها بوسیله رسوب مسدود شده بود و پمپهای ایستگاه پمپاژ و مخزن ذخیره آب وضعیت نابسامانی داشت.

 فرزاد بازیار می افزاید: خوشبختانه با نظر مساعد مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو در خصوص تأمین اعتبار مالی لازم جهت حل مشکلات آب رسانی به سه روستا و همت مدیر محترم آب روستایی ماکو بلافاصله پس از بازدید رفع گرفتگی و انسداد لوله های خط انتقال با روش اسید شویی و واتر جت با هد بالا بطول تقریبی ۳ کیلومتر انجام شد. 

بازیار ادامه می دهد: همچنین اصلاح و بازسازی خطوط انتقال مابین روستاها و مشارکت در تحویل لوله به روستای علی آباد جهت تعویض شبکه و رفع کلیه اتفاقات موجود در شبکه و خطوط انتقال سه روستا، تعویض الکتروپمپ فرسوده با تغییر سیستم پمپاژ از سرچاهی به سیستم شناور و تعویض قطعات معیوب تابلو برق، تعبیه سیستم کلر زن گازی جهت تزریق اتوماتیک کلر به آب تحویلی به روستاها جهت ضد عفونی آب،‌برنامه ریزی جهت تغییر سیستم برداشت آب با احداث چاه فلمن در کنار رودخانه و عملیات حفر چاه انجام شد. 

وی اظهار می دارد:‌ با توجه به اینکه ما برخورداری از امکانات سالم را حق تمامی مردم می دانیم، در راستای بهبود منشأ آب طراحی لازم توسط مدیر محترم آب روستایی ارائه و تأمین اعتبار مربوطه توسط سازمان منطقه آزاد ماکو انجام شد.

معاون فنی، عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ماکو معتقد است: سازمان منطقه آزاد ماکو همواره به وعده هایی که در بازدیدها به اهالی روستاهای منطقه می دهد پایبند است.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو