سرمایه گذاری یازده شرکت معدنی و فلزی در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس گفت: یازده شرکت صنایع معدنی و فلزی در این مجموعه سرمایه گذاری کرده اند.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری صدا وسیما مرکز خلیج فارس، حسن خلج طهرانی افزود: تمام زیر ساخت‌های لازم برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این مجموعه آماده است و هم اکنون دو هزار و پانصد هکتار زمین برای ساخت واحد‌های تولیدی صنعتی و نفتی آماده است.
خلج طهرانی گفت: برای اجرای این طرح تا کنون 90 میلیارد تومان هزینه شده است. با اجرای طرح‌های توسعه‌ای شرکت‌های فولاد، پتروشیمی و آلومینیوم برای بیش از 30 هزار نفر اشتغالزایی می‌شود.
وی افزود: اکنون بیش از بیست شرکت صنایع معدنی و فلزی در منطقه ویژه اقتصادی فعالیت می‌کنند.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس گفت: از مهم‌ترین مزیت‌های این مجموعه اتصال به شبکه سراسری راه آهن و مکانیزه بودن اسکله است.
خلج طهرانی افزود: در این مجموعه سالانه بیش از دوازده میلیون تن کالای غیر نفتی و 15 تن کالای نفتی تخلیه و بارگیری می‌شود و به کشور‌های حاشیه جنوبی خلیج فارس، چین و هند صادر می‌شود.
وی گفت: دو دستگاه واگن برگردان نیزدر واحد بهره برداری این مجموعه ظرفیت تخلیه سالانه 6 میلیون تن کالا دارد.
از ابتدای سال تا کنون نیز بیش از 16 میلیون تن مواد معدنی و نفتی در اسکله منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس تخلیه و بارگیری شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.