ماکو حلقه اتصال آسیا و اروپا می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت:‌این منطقه در 10 سال آینده منطقه ای است: هوشمند،که با دستیابی به توسعه سبز، پایدار و فراگیر حلقه اتصال آسیا و اروپامی شود.

به گزارش فرینا، غلامرضا سلیمانی در دومین شورای اداری شهرستان های منطقه آزاد ماکو افزود:  اهداف راهبردی تعیین شده  برای منطقه براساس نقشه راه کلان مناطق آزاد تعریف شده است که در آن کمک به تأمین رشد پویا و بهبود شاخص‌های مقاومت اقتصادی و دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز بیست‌ساله کشور تاکید شده است. 
سلیمانی با تاکید بر تنوع بخشی پیوند‌های اقتصادی کشور با اقتصادهای منطقه ای و بین ­المللی به­ ویژه با کشورهای منطقه و همسایگان ادامه داد: کمک به توسعه و تسریع عمران و آبادانی منطقه ای و توانمند سازی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جوامع محلی جزو اهداف راهبردی منطقه است. 
وی از تهیه و تدوین برنامه ­های راهبردی منطقه آزاد ماکو خبرداد و افزود: شناسایی فرصت ها و مزیت های منطقه و راه اندازی زنجیره های کسب و کار خرد در زمینه صنایع دامی، باغی و شیلات و توسعه سرمایه گذاری و صادرات در کنار ایجاد زیرساختها جهت توسعه لجستیک، صنعت  وگردشگری از اهداف برنامه های راهبردی منطقه است. 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو ادامه داد: توسعه گردشگری،‌ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری ، ارتقا و توسعه فناوری های نوین بسیار مهم است و باید در راستای این اهداف پروژه های تدوین شده به نحو احسن اجرا شود. 

تحقق  55 درصدی درآمدها و منابع سازمان نسبت به مقدار موردانتظار طی 10 ماهه سالجاری

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از تحقق ۵۵ درصدی درآمدهای سازمان تا ۱۰ ماه سال جاری خبر داد و گفت: یکی از علل عدم تحقق درآمدها، مشکلات ناشی از افزایش نرخ ارز و مقررات جدید واردات از جمله ممنوعیت واردات خودرو و عدم امکان ثبت  سفارش کالا و ممنوعیت واردات کالا بود. 
سلیمانی افزود: منطقه آزادماکو برای ایفای نقش در اقتصاد نیازمند برندسازی است و بر این اساس گام های بلندتری در این خصوص برداشته شده است.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو