آغاز به‌کار اولین سامانه پایش برخط سیار آب و پساب در پارس جنوبی

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از آغاز به کار اولین سامانه پایش برخط سیار آب و پساب برای ارزیابی کیفی آب‌های محیطی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خبر داد.

به گزارش فرینا، فرهاد قلی نژاد گفت: اولین مرحله از پایش کیفی آب‌های محیطی منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی به عنوان یکی از منابع آسیب پذیر و حساس زیستی بر روی یکی از کانال‌های منتهی به جنگل حرای نایبند با استفاده از سامانه سیار برخط پایش کیفی آب و پساب با موفقیت انجام شد.
قلی نژاد افزود: این اقدام در راستای پایش گسترده و مستمر منابع آب‌های سطحی و خروجی پساب واحدهای صنعتی نظیر پالایشگاه‌های گازی و صنایع پتروشیمی در منطقه ویژه پارس جنوبی آغاز و با همکاری و تعامل سازمان منطقه ویژه پارس، در دوره‌های زمانی حداقل هر هفته یک‌بار در طول سال ادامه خواهد یافت.
حسین یگانه رئیس اداره نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان نیز گفت: با توجه به توانایی دستگاه مورد نظر در مشخص نمودن موقعیت جغرافیایی محل پایش به صورت طول و عرض جغرافیایی و همچنین قابلیت پیاده‌سازی نقاط بر روی نقشه Google Earth، امکان رصد نمودن لحظه به لحظه پایش‌ها در کلیه مناطق به صورت مستند و مستدل فراهم شده که این امر در شناسایی فوری و بهنگام آلودگی نقاط و مراکز صنعتی آلاینده و درپی‌آن مدیریت بحران‌های محیط‌زیستی و کنترل رخدادهای طبیعی و صنعتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو