«سككوك» بانكداري الكترونيك را گسترش می‌دهد

هشتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با موضوع «انقلاب بلاک چین و باهدف بحث و تبادل‌نظر در خصوص آخرین تحولات صنعت بانکداری الکترونیک» - نهم و دهم بهمن‌ماه در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد- در حالی برگزار شد که سامانه کشوری کسب‌وکار (سککوک) و با برخورداري از تکنولوژی بلاک چین ، در این همایش حضور متفاوتي داشت.

به گزارش فرینا؛ فردوس باقری مدیرعامل شرکت توسعه تجارت الکترونیک نگین توسن و از دست‌اندرکاران سامانه ملی سککوک گفت: رویداد همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت یکی از مهم‌ترین رویدادها در حوزه بانکی و صنعت است که تأثیرگذاری قابل‌توجهی در بحث تجارت الکترونیک در کشور دارد و افزون بر آن، این همایش نقطه‌ای است برای هم‌افزایی، تجمیع ارزش‌ها و یکپارچه‌سازی فرآیندها بین بنگاه‌ها در شبکه بانکی و اقتصادی کشور كه سبب اتفاقات تأثیرگذاری در سیستم نظام بانکی و پرداخت خواهد بود.

باقری با تأکید بر حضور متفاوت سامانه ملی سککوک در این همایش، گفت: پلتفرم سککوک در این همایش هم در قالب معرفی محصول و هم ارائه راهکارهای جدید تأمین مالی در نظام بانکی حضور داشت که رویکرد تأمین مالی SME ها - یا بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی کوچک و متوسط- از محوریت اصلی این پلتفرم کشوری محسوب می‌شود.

وی همچنین با اشاره به چشم‌انداز حضور سامانه ملی سککوک در این همایش، افزود: انتظار می‌رود بعدازاین رویداد بتوانیم در اجرایی کردن تفاهم‌نامه‌ها با نظام بانکی و توجیه آن‌ها، همچنين تسهیل روابط پلتفرم‌های مبتنی بر بلاک چین با حوزه تأمين مالی نظام بانکی، فرآیند ساده‌تری را داشته باشیم و این مسئله‌ای بود که در قالب نشست‌های تخصصی، به آن پرداخته شد.

وي در ادامه افزود: ما تلاش می‌کنیم تا از اين طريق  کمکی كرده باشيم  به مدیران نظام بانکی تا با این مفهوم نوین آشناتر بشوند و در فرآیندهای خود از آن‌ها استفاده کنند.

محسن ناصرالملکی از ديگر دست‌اندرکاران سامانه ملی سککوک نیز در حاشیه این همایش گفت: رویکرد اصلی همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت بر موضوع انقلاب بلاک چین و تأثیر آن بر روند بانکداری الکترونیک است. با توجه به اینکه تکنولوژی بلاک چین هسته اصلی پلتفرم کشوری سککوک را تشکیل می‌دهد، شرکت توسعه تجارت الکترونیک نگین توسن به‌عنوان یکی از شرکت‌های اصلی گروه توسن - و از اسپانسرهای اصلی این همایش - با ارائه محصول سککوک، حضوری فعال در این رویداد مهم داشت.

ناصرالمللکی همچنین با اشاره به محصولات پلتفرم کشوری سککوک، افزود: با توجه به اهمیت سامانه ملی سککوک که بر بستر بلاک چین قرار دارد، این محصول هم برای برگزارکنندگان و هم‌گروه توسن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود و در همین راستا دو نشست تخصصی هم در جهت معرفی زنجیره تولید و کارکردهای این پلتفرم، در این همایش ارایه شد که با استقبال خوبی از سوی فعالان نظام بانکی مواجه شد.

گفتنی است، در حاشیه هشتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، دو نشست تخصصی با محوریت «ساختار مالی ویژه مدیریت زنجیره تأمین و زنجیره ارزش» و «معرفی سامانه کشوری کسب‌وکار به کسب‌وکار (سککوک) در قالب ارایه محصول» از سوی دست‌اندرکاران این سامانه ملی برگزار شد.

برچسب ها : سککوک مناطق آزاد
مهنوش اسدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو