افزایش 44 درصدی سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند از افزایش 44 درصدی سرمایه گذاری در این منطقه آزاد خبر داد.

به گزارش فرینا، سیدعلی موسوی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا حجم سرمایه گذاری طی این مدت را 11 هزار میلیارد ریال بیان کرد و گفت: سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند در مدت مشابه سال گذشته هفت هزار و 665 میلیارد ریال بود.
موسوی بیشترین حجم سرمایه گذاری را در بخش صنعتی، تولیدی، ازرگانی، خدماتی و گردشگری عنوان کرد.
وی بااشاره به پروژه های آماده افتتاح در دهه مبارک فجر گفت: در دهه مبارک فجر 16 پروژه با حجم سرمایه گذاری 2 هزار و 143 میلیارد و 659 میلیون ریال در شهرهای آبادان و خرمشهر آماده بهره برداری است.
معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند میزان اشتغال ایجاد شده را 580 فرصت شغلی بیان کرد و گفت: از این تعداد 9 پروژه در زمینه ساختمان سازی، رستوران، چرم، شیمیایی، فرآوری خرما و برنج و لوازم خانگی در آبادان آماده افتتاح است.
موسوی شمار پروژه های خرمشهر را هفت پروژه عنوان کرد و افزود: پروژه های خرمشهر در زمینه تولید باتری، نوارهای ام دی اف، بنر خام، شیرآلات پالایشگاهی، درب بازکن، لوله فاضلاب و کشتارگاه صنعتی دام است.
بر اساس گزارشهای منطقه آزاد اروند، در سال گذشته 10 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری داخلی و 250 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در این منطقه آزاد جذب شد.
منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو