بررسی روند طراحی و ساخت بزرگترین پایانه هوایی کشور

در نشست مشترک مدیران شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با معاونان "حمل و نقل" و "معماري و شهرسازي" وزارت راه و شهرسازی، روند طراحی و ساخت ابر پروژه ملی پایانه هوایی ایران شهر تشریح شد.

به گزارش فرینا، عضو هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام (ره) و مجری پروژه ترمینال های سلام و ایران شهر در این جلسه گفت:  با توجه به نقش مهم صنعت هوایی در توسعه اقتصاد، طراحی و ساخت یک پایانه هوایی با ظرفیت بالا به نام ایران شهر در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در دستور کار قرار گرفت.

کوروش فتاحی افزود: یکی از اقدامات جدید که در پروژه پایانه هوایی ایران شهر انجام شد برگزاری مسابقه ویژه برای طراحی آن بود، در این مسابقه از کلیه مردم خواسته شد تا نظرات خود برای طراحی این پایانه هوایی به دبیرخانه ای که به منظور دریافت ایده ها تشکیل شده بود ارسال کنند و در اردیبهشت ماه نیز از صاحبان ایده های برتر تقدیر شد.

فتاحی گفت: در فراخوانی دیگری نیز که به صورت بین المللی برای طراحی و ساخت پایانه هوایی ایران شهر داده شد، ٣٤ شرکت خارجی برای انجام عملیات پروژه اعلام آمادگی کردند که در نهایت پس از پایش های صورت گرفته ٤ شرکت خارجی به همراه ٤ شرکت ایرانی همکار آن ها، برای کار در پروژه ایران شهر انتخاب شدند و با برگزاری یک مسابقه ویژه، شرکتی که کار طراحی و ساخت پایانه هوایی ایران شهر را انجام خواهد داد معرفی می شود و این مسابقه از ٣١ ژانویه آغاز شده و تا دو ماه و نیم دیگر در جریان است.

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در خصوص ویژگی های پایانه هوایی ایران شهر گفت: این پایانه هوایی در ابتدا با ظرفیت اعزام و پذیرش سالانه ٢٥ میلیون مسافر ساخته می شود و در فاز نهایی ظرفیت آن به ١٠٠ میلیون مسافر در سال خواهد رسید.

علی رستمی افزود: زیر بنای اولیه ساخت این پایانه هوایی ٤١٠ هزار متر مربع است که در پایان پروژه به ٦٥٥ هزار متر مربع خواهد رسید و در تلاش هستیم تا بهترین خدمات را در این پایانه هوایی به مردم و مسافران ارائه کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی و معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در خصوص پروژه پایانه هوایی ایران شهر اظهار داشت: طراحی و ساخت یک پایانه هوایی با ظرفیت بالا خواست عمومی کشور است و ما باید برای گرفتن سهم خود از حمل و نقل هوایی در منطقه این پایانه هوایی را در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ایجاد کنیم.

شهرام آدم نژاد گفت: در آینده نزدیک تفاهم نامه BOT برای ساخت پایانه هوایی ایران شهر را نهایی خواهیم کرد.

آدم نژاد با اشاره به ساخت فرودگاه جدید در استانبول گفت: ما نیز باید هرچه سریع تر پروژه ایران شهر را کلید بزنیم و مدل اقتصادی نشان می دهد که ساخت این پروژه امکان پذیر است.

در ادامه جلسه معاون معماري و شهرسازي وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اهمیت طرح جامع ١٤ هزار هکتاری شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت:  امیدواریم با ثبت این طرح در اسناد شورایعالی معماري و شهرسازي اقدامات بعدی در شهر فرودگاهی مانند مناسبات آن با بیرون نیز انجام شود.

فرزانه صادق ‌مالواجرد افزود: شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) نه فقط برای تهران بلکه برای کل کشور دارای اهمیت است و باید توجه ویژه به آن شود.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو