اهمیت تشکیل کمیته های تخصصی در ستاد بحران سازمان منطقه آزاد قشم

اعضای ستاد بحران سازمان منطقه آزاد قشم بر اهمیت ایجاد کمیسیون ها و کمیته های تخصصی این ستاد با هدف مقابله با بحران های احتمالی در جزیره قشم تاکید کردند.

به گزارش فرینا، رئیس ستاد بحران سازمان منطقه آزاد قشم در دومین نشست ستاد بحران این سازمان با ارایه گزارشی جامع از وقایع و رخدادهای طبیعی در نقاط حادثه خیز کشورمان از جمله جزیره قشم، بر اهمیت ایجاد کمیسیون ها و کمیته های تخصصی برای ارایه خدمات بهتر در این ستاد تاکید کرد.
محرم بهاروند با اشاره به بارندگی های نسبتا کم اما شدید در جزیره قشم بیان داشت: برای دفع آب های سطحی در شهر قشم به 26 کیلومتر کانال نیاز داریم که در شرایط کنونی تنها 9 کیلومتر آن ایجاد شده است و در شهر درگهان و روستای هُلر هم با چنین مشکلی مواجه هستیم.
بهاروند همچنین بر خطرات ناشی از وقوع زلزله تاکید کرد و افزود: ایران روی کمربند پرخطرترین نقاط زلزله خیز جهان قرار دارد و قشم هم در زمره شهرستان های نسبتا پرخطر این حوزه است.
به گفته وی، ایجاد زیرساخت های دقیق علمی مبتنی بر فناوری های روز دنیا یکی از مهم ترین نیاز ها برای مقابله با خطرات حوادث طبیعی از جمله زلزله و سیل در این منطقه است.
رییس ستاد بحران سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر اهمیت هماهنگی همه دستگاه ها برای ارایه خدمات در مواقع ضروری، اظهار کرد: در صورت بروز حادثه یکپارچه سازی و تعامل زیر چتر یک مدیریت واحد تنها راه نجات و خدمت به مردم است.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم هم در این نشست گفت: ستاد بحران سازمان منطقه آزاد قشم باید از توان بالایی برای رسیدگی به همه مسایل جزیره به ویژه در حوزه  بهداشت برخوردار باشد تا در مواقع بحران، خدمات شایسته ای به قشموندان و انبوه گردشگرانی که در طول سال به این منطقه سفر می کنند، ارایه دهد.
رضا صفایی، داشتن امکانات ارتباطی اعضای ستاد بحران در مواقع اضطراری که منجر به قطع خطوط تلفن می شود را برای مدیریت کردن بحران ها بسیار مهم و ضروری دانست.
داود تاجران از اعضای ستاد بحران سازمان منطقه آزاد قشم هم در این نشست از حل مشکلات محلات فرسوده شهر قشم به ویژه محله چاه تنگو در مبدا ورودی این شهر به عنوان یکی از مهم ترین برنامه های اولویت دار این ستاد نام برد.
وی با اعلام اینکه احکام کمیته های مختلف ستاد بحران سازمان منطقه آزاد قشم به زودی صادر خواهد شد، افزود: با تشکیل کمیته های تخصصی در این ستاد، روند ارایه خدمات در مسیری مشخص و مدیریت شده به اجرا درمی آید.

**اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز به منظور کاهش تصادفات جاده ای

در این نشست، اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز برای کاهش تصادفات و خسارات ناشی از آن مورد تاکید قرار گرفت و قرار شد کمیته مربوط به مسایل جاده ای نسبت به شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز این جزیره اقدام کند.
مدیر امور درگهان هم به عنوان یکی از اعضای این ستاد از لایروبی خور درگهان، پاکسازی کانال های آب این شهر و همچنین آسفالت خیابان ها و معابر و رفع چاله ها و کنده کاری ها به عنوان اقدامات سه ماه گذشته در شهر درگهان نام برد.
امیرسلکی با اشاره به گزارش اداره هواشناسی برای بارش باران طی امروز و فردا و وزش باد شدید در روز چهارشنبه، اعلام کرد: نیروهای امور درگهان و شهرداری این شهر برای رفع مشکلات احتمالی در جریان بارش باران و وزش باد آمادگی کامل دارند.
بنا به این گزارش، سومین نشست ستاد بحران سازمان منطقه آزاد قشم با هدف صدور احکام کمیته های تخصصی این ستاد به زودی تشکیل جلسه خواهد داد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو