اقدامات سختگیرانه مانع فعالیت های اقتصادی در مناطق آزاد است

  • دوشنبه 15 بهمن 1397 - 15:19
  • قشم
  • 0 دیدگاه
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از اقدامات سخت گیرانه، تغییر پی در پی قوانین و مقررات وعدم آشنایی دقیق با شرایط فعالیت در مناطق آزاد کشور به عنوان مانع جدی و سدی در برابر فعالیت های اقتصادی این مناطق نام برد.

به گزارش فرینا، حمید رضا مومنی در نشست با مسئولان مالیاتی کشور در سالن مرکز بین المللی رشد قشم، اعلام کرد: یکی از مشکلات جدید کار در مناطق آزاد به جلوگیری از ورود کالاهای گروه 4 مربوط می شود که فعالان اقتصادی درگیر آن شده اند.
وی افزود: مناطق آزاد براساس قوانین و مقررات وضع شده باید فرصتی برای توسعه کشور باشند و با اقدامات سختگیرانه نمی توانیم به موفقیت فعالیت های اقتصادی در این مناطق امیدوار باشیم.
به گفته رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، درصورت نیاز به داشتن مناطق آزاد در کشور، راهی جز آسان سازی قوانین و مقررات و کمک به فعالان اقتصادی نداریم و با این روش به اشتغال و توسعه تولید محصولات صادرات محور در این مناطق کمک خواهیم کرد.
وی اظهار کرد: هم اینک بیش از 200 واحد صنعتی و تولیدی در قشم مشغول فعالیت هستند که با فراهم کردن شرایط حمایتی می توانیم شمار آنان را افزایش داده و با جذب سرمایه گذاران بزرگ داخلی و خارجی قشم را به قطب مهم فعالیت های اقتصادی کشور تبدیل کنیم.
مومنی از موقعیت قشم در حوزه شیلات، نفت، گاز، انرژی، صنعت فولاد با توجه به فراوانی آب دریا، راه اندازی بانکرینک سوخت و خدمات جانبی آن برای استفاده از اقتصاد عبور سالانه بیش از 15 هزار کشتی از خلیج فارس، تولید برق از انرژی خورشید و همچنین تولید آب و برق همزمان در چند نیروگاه جزیره با هدف صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس به عنوان بخشی از ارزش های این منطقه آزاد نام برد.
وی با اشاره به جاذبه های مهم طبیعی و تاریخی در حوزه گردشگری قشم، افزود: این منطقه آزاد را بواسطه موهبت های خدادادی در حوزه گردشگری می توان به نحو شایسته اداره کرد و در دوره دولت تدبیر و امید اقدامات بسیار مهمی در بخش گردشگری جزیره ایجاد شده است.
مدیرعامل سازمان مطنقه آزاد قشم یادآور شد: در تمام دنیا دولت ها با ایجاد زیرساخت های توسعه ای شرایط فعالیت و جذب سرمایه گذار در مناطق آزاد را فراهم می کنند اما در ایران سازمان های مناطق آزاد مکلف به ایجاد زیرساخت ها برای جذب سرمایه گذار هستند و این اقدام مانع از رشد واقعی در این مناطق شده است.
 وی باردیگر بر حمایت همه جانبه و تسهیل در قوانین و مقررات  به عنوان تنها راه حمایت از تولید محصولات صادرات محور در مناطق آزاد کشور از جمله قشم نام برد و اظهار امیدواری کرد که خروجی اینگونه نشست ها به راه حلی برای کمک به فعالان اقتصادی در مناطق آزاد منجر شود.
بنا به این گزارش، نخستین همایش مالیاتی مناطق آزاد کشور با حضور معاونان اقتصادی و مسئولان مرتبط با حوزه مالیات در دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد کشور، معاونان اقتصادی این شورا، معاون مالی و ارزش افزوده سازمان مالیاتی کشور و هفت مدیرکل استان های دارای مناطق آزاد کشوراز امروز و به مدت دو روز در سالن مرکز بین المللی رشد قشم در حال برگزاری است.

برچسب ها : قشم
خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو