ساخت وسایل الکترونیکی، پلاستیکی و مقوایی از مواد بازیافتی در قشم

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم از ساخت وسایل الکترونیکی، پلاستیکی و مقوایی با استفاده از مواد بازیافتی و اسباب بازی های خراب شده قدیمی در دو روستای کوشه و کاروان جزیره قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، تورج امانی گفت: 65 دانش آموز این دو روستا که در مسابقه مواد بازیافتی مدیرت امور شهر و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم شرکت کرده بودند، موفق به ساخت وسایل الکترونیکی با استفاده از مواد بازیافتی شدند.
امانی با اشاره به ساخت انواع اسباب بازی ها و وسایل برقی توسط کودکان 7 تا 13 سال، از ساخت چند ماشین کنترلی، پشمک ساز، هیتر برقی، چای سرد کن، پاور بانک، چرخ و فلک، ماشین های پلاستیکی و مقوایی و خانه عروسک ها به عنوان بخشی از هنر این مخترعان کوچک در کوشه و کاروان نام برد.
به گفته مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم، برگزاری دوره های آموزش استفاده از مواد بازیافت در روستاهای این جزیره با هدف تولید کمتر زباله و استفاده از مواد بازیافتی در ساخت وسایل برقی و بازی کودکان برگزار است.
امانی ادامه داد: کودکان شرکت کننده در این مسابقه همچنین با استفاده از ظروف شامپو، پاکت شیر و قوطی های مواد شوینده و کنسرو اقدام به ساخت انواع ماشین، جامدادی، جامسواکی و ظروفی برای نگهداری لوازم بهداشتی و آرایشی نمودند.
وی با اشاره به اینکه این مسابقه به پیشنهاد مسئول موسسه آموزشی مهر در روستای کوشه برگزار شد، اظهار کرد: والدین با تشویق فرزندانشان برای شرکت در دوره های آموزش مواد بازیافت، علاوه بر شکوفا کردن رشد، خلاقیت، ایده پردازی و پرورش فرزندان خود، می توانند به اقتصاد خانواده هم کمک کنند.
جزیره قشم با یک هزا رو 500 کیلومتر مربع وسعت و 65 روستا در جنوب ایران واقع شده است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.