یافتن راه های دور زدن تحریم، وظیفه امروز بسیج است

وزیر اموراقتصادی و دارایی گفت: دشمن به شکل هدفمند، در پی بستن راه های ورود منابع مالی به کشور است و بسیج باید همه توان خود را برای یافتن راه های دور زدن تحریم ها و ورود منابع مالی به کشور به کار گیرد.

به گزارش فرینا، فرهاد دژپسند در دیدار با فرماندهان و رییسان هیات های اندیشه ورزی مرکز بسیج این وزارتخانه افزود: در شرایط امروز که مورد تحریم های ناجوانمردانه آمریکا قرار گرفته ایم، بسیج وزارت اقتصاد می تواند با هدفگذاری، برنامه ریزی و تلاش مضاعف در موضوعاتی چون ورود ارز به کشور، ایجاد کانال مبادلات مالی، تامین منابع جدید مالی غیر از بانک ها و صندوق توسعه ملی و وضع بیمه های جدید برای حمایت از فعالان اقتصادی در برابر آسیب های احتمالی ناشی از تحریم فعالیت کند.
وی یادآوری کرد بین سال های 1359 تا 1364 یعنی اوج جنگ تحمیلی، نرخ رشد تورم، کاهنده بود و در برخی سنوات، حتی نرخ رشد اقتصادی دو رقمی داشتیم که این دستاوردها به سبب حاکمیت روحیه بسیجی و سیاست های دولت وقت در مقابله با فرهنگ مصرف گرایی بود.
این مسوول ادامه داد: کمک به دولت مستقر، کمک به کلیت نظام است و پیدا کردن راهکارهای حل مشکلات کنونی کشور، عین اخلاص و ایثار محسوب می شود.
وی امر به معروف و نهی از منکر را یکی از وظایف ذاتی بسیج خواند و گفت: امروز تعبیر این فریضه، به این شکل است که همه چیزهایی که موجب دوام و بقای نظام می شود ترویج و هر چه به آن لطمه می زند، نهی کنیم.
در این جلسه، فرمانده مرکز بسیج وزارت اقتصاد و چند تن از رئیسان هیات های اندیشه ورزی بسیج، گزارش مختصری از فعالیت های خود ارائه کردند.

برچسب ها : وزارت اقتصاد
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو