بیش از ۴۹ هزار هکتار از اراضی منطقه آزاد ماکو رفع تداخل شد

مدیر امور اراضی و املاک جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت:‌از مجموع ۶۶ پلاک نیاز به رفع تداخل در منطقه آزاد ماکو،  ۲۵ پلاک به مساحت ۴۹ هزارو ۷۷۶ هکتار از اراضی پایاب سدکرم آباد (پلدشت و شوط)، پایاب سد ماکو (ماکو ـ پلدشت) و آق چای رفع تداخل و مختومه شده است. 

به گزارش فرینا به نقل از اقتصاد۲۴، در نخستین جلسه رفع تداخلات منطقه آزاد ماکو با حضور معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، مدیرکل جهادکشاورزی استان، مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان،  مدیر امور اراضی استان به میزبانی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برگزار شد، مهدی سرخوش افزود: ۴۹ هزار و ۳۰۲ هکتار از اراضی پایاب سد کرم آباد پلدشت نیز در قالب ۲۰ پلاک نیاز به رفع تداخل داشت که از این میزان رفع تداخل ۴ پلاک خاتمه یافته و مابقی در حال تهیه نقشه تجمیعی، نقشه برداری بوده و در انتظار تصویب در کارگروه شهرستان هستند. 
سرخوش همچنین با اشاره به رفع تداخلات روستاهای رودخانه های مرزی دارای مصوبه کمیسیون که خاتمه یافته است افزود: رقع تداخل ۳۷ هزار و ۴۸۵ هکتار  از اراضی ۲۰ روستا در شهرستان های ماکو،‌شوط، پلدشت و چایپاره خاتمه یافت. 
مدیر امور اراضی و املاک جهادکشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: ۵ پلاک در پایاب سد ماکو (پلدشت)، ۸ پلاک در پایاب سد ماکو (ماکو)، ۴ پلاک در پایاب سد قیقاج و ۱۲ پلاک در پایاب سد آق چای (محدوده چایباره) در کمیته رفع تداخلات مورد بررسی قرار گرفتند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این کمیته به اجرای طرح تداخل اراضی تاکید و اظهار داشت: اجرای این طرح اقدامی برای کاهش نگرانی بهره‌برداران و به نفع اراضی ملی و کشاورزان است.
غلامرضا سلیمانی افزود: با پیگری‌های صورت گرفته از سوی وزارت جهاد کشاورزی و طبق ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید شاهد تسریع در فرایند تعیین تکلیف اراضی اختلافی بین کشاورزان منطقه آزاد ماکو و دولت خواهیم بود.
سلیمانی رفع تداخل اراضی پایاب سد کرم آباد و صدور سند برای این اراضی را در اسرع وقت خواستار شد و اظهار داشت: توافقات برای اجرای پروژه های سرمایه گذاری با چندین هلدینگ بزرگ کشاورزی در منطقه آزاد ماکو انجام شده لذا عملیاتی کردن این توافقات منوط رفع تداخل  و صدور سند مالکیت اراضی توسط سازمان منطقه آزاد ماکو است. 
شایان ذکر است در این کمیته مقرر شد کلیه دستگاه های مرتبط نسبت به انجام مراحل قانونی رفع تداخل تا پایان بهار ۹۸ اقدام و نسبت به صدور سند مالکیت برای اراضی دارای تداخل اقدام شود.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو