مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو:

اشتغال ایجاد شده در منطقه آزاد ماکو 2.3 برابر هدف گذاری هاست

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: اشتغال ایجاد شده طی سال جاری در این منطقه پنج هزار و 300 مورد و هدف گذاری انجام شده برای امسال 2 هزار و 300 مورد بود که نشان دهنده 2.3 برابر بودن ظرفیت ایجاد شده نسبت به اهداف است.

به گزارش فرینا،‌ غلامرضا سلیمانی دوشنبه شب در برنامه تلویزیونی توسعه استان آذربایجان غربی افزود: البته این رقم با چشم انداز ایجاد اشتغال فاصله دارد ولی اقدامات خوب انجام شده در این بخش را نشان می دهد.
سلیمانی اضافه کرد: اقدامات بسیار خوبی در راستای توسعه همه جانبه این منطقه انجام شده که زمینه ارتقای شاخص های آن را فراهم کرده است.
وی با اشاره به اینکه این منطقه از سال 1392 شکل گرفته است، بیان کرد: تاکنون بیش از چهار هزار و 500 میلیارد ریال در حوزه زیربنایی این منطقه هزینه شده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو ادامه داد: احداث و راه اندازی فرودگاه، احداث 200 کیلومتر راه، ساخت مدرسه، تجهیز بیمارستان ها، بهبود وضعیت آبرسانی از جمله اقدامات زیربنایی در این منطقه به شمار می رود.
سلیمانی با اشاره به اینکه برنامه توسعه ای برای ارتقای وضعیت منطقه آزاد ماکو تدوین شده است، اظهار داشت: هوشمندسازی، توسعه سبز، جلب مشارکت جامعه محلی و زمینه سازی برای تبدیل ماکو به حلقه اتصال اروپا و آسیا از بخش های مهم این برنامه است.
وی ایجاد مقدمات راه آهن جلفا ـ ماکو ـ چشمه ثریا، برندسازی برای منطقه، ایجاد کمپین از بازاریابی، تدوین 10 سایت و احداث 2 سایت بوم گردی، آغاز عملیات اجرایی 2 هتل پنج ستاره و راه اندازی مرکز فناوری و شتاب دهنده با 18 دفتر برای استارت آپ ها را از جمله دیگر برنامه های توسعه ای منطقه ذکر کرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در خصوص اهداف این منطقه برای رسیدن در سال 1400 گفت: نبود مدرسه خشتی، گلی و کپری، اختصاص مسکن برای همه خانواده های تحت پوشش نهادهای حمایتی فاقد مسکن، تجهیز بیمارستان، راه اندازی سینما، احداث اولین شهرک میماند و بازیافت، راه اندازی ایستگاه پایش آلودگی هوا و الحاق تالاب های منطقه به کنوانسیون رامسر از اهداف تعیین شده در این حوزه محسوب می شود.
سلیمانی افزود: در دهه فجر امسال نیز طرح های بسیار خوبی با 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری به بهره برداری می رسد.
وی اضافه کرد: پس از این دهه و تا پایان امسال نیز طرح های مهمی به ارزش یکهزار و 750 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد که به همراه آنها آبگیری سد کرم آباد نیز انجام می شود.
به گزارش ایرنا، منطقه آزاد ماکو هفتمین منطقه آزاد کشور است که بزرگترین منطقه نیز به شمار می رود.
این منطقه که شهرستان های پلدشت، شوط و ماکو را شامل می شود، در شمال غرب کشور قرار دارد و در مرز ایران با ترکیه و جمهوری آذربایجان واقع است.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو