4 / به جای انتقادهای غیر کارشناسانه به توسعه مناطق آزاد کمک کنیم

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: رسانه ها به جای انتشار اخبار غیر واقع و انتقادات غیر کارشناسی کمک کنند تا روند توسعه فعالیت های اقتصادی در مناطق تجاری ـ صنعتی شتاب بیشتری به خود بگیرند.

به گزارش فرینا، مرتضی بانک در آیین افتتاح سالن ۲۰۰ نفری سازمان منطقه آزاد اروند افزود: اصحاب رسانه در هر زمان که آمده ایم برای اطلاع رسانی دستاوردها کمک کردند و جا دارد از آنها در همین خصوص تشکر کنم.
وی گفت: بسیاری برنامه‌های سازمان منطقه آزاد اروند ارزشمند هستند. یکی از نقاط کلیدی اين دوران توسعه منطقه مهاجرت معكوس است.
مشاور رییس جمهور ادامه داد: معتقدیم نه فقط ساختمان‌ها بلکه جریان زندگی در آبادان و خرمشهر باید احیا شود. طي سال هاي گذشته شش و نیم درصد رشد افزایش جمعیت در این منطقه داشتیم.
مرتضی بانک با تاکید بر اینکه در حوزه هاي توليدي و صنعتي نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد افزایش سرمایه‌گذاری رشد داشته است، گفت: اين اقبال سرمايه گذاران حكايت از محيط مناسب كسب و كار در اروند است.
وی با اشاره به موضوع اشتغالزایی تصریح کرد: پروژه‌های جدید در منطقه آزاد اروند برای ۵۷۰ نفر اشتغالزایی ایجاد می‌شود.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ويژه اقتصادی در خصوص اروند رود گفت: بهره مندي از فضاي گردشگري این رودخانه از حقوق اجتماعي مردم آبادان و خرمشهر بود كه با اقدامات مناسب انجام شده درحال حاضر مناسب شان اين مردم عزيز شد.
مرتضی بانک عنوان کرد: از پروژه‌های بسیار مهم دیگر می‌توان به احیا شدن آب شیرین حدود ۶۰ روستا در منطقه آزاد اروند است.
وی اضافه کرد: در مناطق آزاد طی ۵ سال و نیم گذشته حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه‌های جاری و عمرانی ما بوده است که بیش از نیمی از آن در حوزه عمرانی و توسعه‌ای صرف شده است.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور تصریح کرد: می‌گویند مناطق آزاد باید فقط برای صادرات باشند، در صورتی که یکی از سرفصل هاي مسئوليتي مناطق آزاد صادرات است.
وی ادامه داد: مناطق آزاد باید به سمت درآمدزایی حرکت کنند.

گفتنی است؛ مرتضی بانک همزمان با دهه مبارک فجر به منظور افتتاح چندین پروژه به منطقه آزاد اروند سفر کرده است. وی در این سفر از پروژه های آماده بهره برداری در این منطقه نیز دیدن خواهد کرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو